Ondanks uw vragen ( en nieuwe topics ) naar mogelijkheden om ergens uw zaak aan te kaarten /klacht in te dienen bij diverse instanties wegens gebrek aan medewerking ( of opvangplaatsen /sociale woning ) BLIJFT dit wezenlijk een HUUR probleem . ( waarvoor specifieke wetgeving bestaat - de meest recente wetgeving dateert van 2019 , en kan hier gelezen :
https://codex.vlaanderen.be/PrintDocume ... e#H1089111 ) .
Dat stedelijke ( gemeentelijke ) diensten hierin een grote zeg hebben ( noodopvang en dergelijke / sociale woningen ) is altijd zo geweest , maar is er sinds 2019 ( nieuwste huurwetgeving ) niet op vooruit gegaan . Kwestie is dat deze diensten hun bevoegdheden kunnen aanpassen " a la carte " , ten voor- of ten nadele van deze of gene .
En ja , er bestaan ombudsdiensten ( bemiddeling als het ware ) ; maar dit maakt procedures nog ingewikkelder dan ze al zijn , en sturen de burger alleen van het kastje naar de muur .
( als u de uitdrukking niet kent in het Nederlands , hier een Franse uitdrukking : " Il n'a toujours pas de traitement et on continue de l'envoyer balader." )
Kunt u de volgende informatie doorgeven , die noodzakelijk is om uw geval te beoordelen .
1/ Op welke datum is uw huurcontract ingegaan ( volgens mij was dit ergens 2018 , afgaande op vroegere berichten )
2/ Was er een beperking op de duur van het contract ( 1 jaar - 2 jaar - 3 jaar of géén beperking / in het laatste geval is dit dan geldig voor 9 jaar )
3/ Ik neem aan dat u uw domicilie mocht vestigen op het appartement . ( = hoofdbewoning met méér rechten ) .
4/ Weet u of het contract was geregistreerd bij het Ministerie van Financien ?
Dit kunt u nagaan hier ( ter plaatse of online ) :
https://www.antwerpen.be/info/52d5051d3 ... egistreren
5/ Staat er in uw contract iets over " renovatie ." .
6/ Is er in het begin een plaatsbeschrijving (enregistrement de l'état des lieux ) opgemaakt , met handtekening van beide partijen . ( en is deze plaatsbeschrijving ook geregistreerd , samen met het huurcontract ) .
7/ Hebt u er weet van of er in het verleden ( vorige huurders ) een woonstcontrole gedaan is .
Leest u alstublieft uw huurcontract en beantwoord de vragen ( deze zijn niet persoonlijk en doen geen afbreuk aan uw privacy ) .
Nadien kunnen we ingaan op latere gebeurtenissen .