Ik ben eerstejaarsstudent rechten in Leuven en zit op kot. Deze zomer is het hele gebouw gerenoveerd (net als 4 andere gebouwen van dezelfde kotbaas), met als resultaat dat het gebouw niet volledig in orde was op het moment dat we er introkken. Beetje bij beetje geraakt alles af, alleen zijn er twee dingen waar ze - ondanks vele mails en mijn bezoekjes aan hun kantoor - nog steeds niets aan hebben gedaan, nl. de verlichting op mijn verdieping die niet werkt en de trapleuning die helemaal los hangt (is wel 'vastgemaakt' met draad, maar dit is allesbehalve stevig te noemen).
Mijn moeder heeft enkele weken geleden een mail gestuurd waarin ze schreef dat als dit alles niet in orde is voor het einde van deze maand, we verdere stappen gaan ondernemen. Nu zie ik deze herstellingen niet meteen gebeuren, dus probeer ik andere oplossingen te zoeken dan alleen maar te dreigen. Tijdens mijn lessen heb ik geleerd dat we een deel van de huur achter kunnen houden, maar nu is mijn vraag: hoeveel procent van de huur kunnen we het beste achterhouden en zijn er eventueel nog andere (effectieve) oplossingen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Aïsha Callewaert