uittredende plaatsbeschrijving verplicht?

mavero
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

uittredende plaatsbeschrijving verplicht?

#1 , 15 jul 2022 21:01

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de uittredende plaatsbeschrijving niet verplicht is .en dat indien een van de partijen er toch een wil hij zelf de kosten ervan moet betalen.Klopt dit?In mijn huurcontract met het agenstschap staat dat "als er een uittredende plaatsbeschrijving plaats vind dit door het agentschap moet gebeuren.daaruit begrijp ik dat er geen verplichting is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 15 jul 2022 21:40

De bedoeling zal eerder zijn (naast het uitvoeren van een bepaalde --- en natuurlijk betaalde--- taak) om enig toezicht te houden op de inhoud van die plaatsbeschrijving, vermoed ik zo :)

mavero
Topic Starter

#3 , 15 jul 2022 22:41

kan het agentschap mij verplichten om een plaatsbeschrijving mee te betalen?

Reclame

Drone

#4 , 16 jul 2022 00:07

kan het agentschap mij verplichten om een plaatsbeschrijving mee te betalen?
hangt af wat er in uw huurcontract staat

maar wat ze zeker al niet kunnen en mogen doen is de kost daarvan volledig aan u factureren

justice speaker

#5 , 16 jul 2022 08:42

Onder de federale huurwet, contracten van voor 2019 is een uitgaande plaatsbeschrijving niet verplicht.
1- Als er geen ingaande plaatsbeschrijving is geweest. 2- Als niemand er om vraagt.
Onder het Vlaamse huurdecreet is een ingaande en uitgaande plaatsbeschrijving verplicht.
De plaatsbeschrijving moet naar de letter van de wet door een onafhankelijk expert gebeuren.
U mag, u moet niet, akkoord gaan met een voorgestelde expert door de verhuurder.
De kosten worden gedeeld door huurder en verhuurder.
Zowel huurder als verhuurder mogen een eigen expert aanstellen, de kosten draagt u dan volledig zelf.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Terug naar “Huren”