Wat met huurwaarborg bij uit elkaar gaan

Heidi2805
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Re: Wat met huurwaarborg bij uit elkaar gaan

#16 , 05 jul 2022 10:01

Ik ben idd alleenstaande maak kan ter info de huur perfect aan

Nu lees ik op alelerlei sites dat bij een addendum (contract blijft bestaan en huurder wordt via addendum geschrapt) de waarborg moet blijven bestaan en de huurders er zelf moeten uitkomen.

Ik sta wel achter een correcte betaling naar hem toe maar hij weigert zijn opzegvergoeding te betalen en dus wil ik graag mijn rechten kennen

Wat mensen hun gevoel is, kan ik begrijpen maar doet er hier even niet toe
Hij weigert zijn deel te betalen maar ik moet wel 4000 euro aan hem betalen terwijl Korfina de huurwaarborg op 2 namen laat staan . Iets klopt er dan toch niet

PS: Immo weigert waarborg vrij te geven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#17 , 05 jul 2022 11:33

Opzegvergoeding ?

Als u, de overblijvende huurder, blijft wonen (huren dus) is er toch geen opzegvergoeding verschuldigd, of heb ik dat compleet verkeerd voor ?

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#18 , 05 jul 2022 11:52

Ik sta wel achter een correcte betaling naar hem toe maar hij weigert zijn opzegvergoeding te betalen en dus wil ik graag mijn rechten kennen.
Er is toch geen sprake van een opzegvergoeding? Wie zou hier dan recht op hebben?

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#19 , 05 jul 2022 17:21

Een alleenstaand vrouwtje dan nog ... aan zo iemand kan je toch niet verhuren hé, wat een schande!
Ja, natuurlijk wel, maar als er specifiek voor gekozen wordt.
Nu werd de verbintenis aangegaan met twee en enkele maanden later blijft die vrouw achter met een huur van 1330 euro per maand.
Dergelijke financiële druk is onverantwoord!

Terug naar “Huren”