Even de situatie schetsen: we verhuren een aantal appartementen in een gebouw. Een bepaalde huurder, moeten we regelmatig aanmanen om zijn huurgeld te betalen. Is wel zo slim om nooit langer dan 3maanden niet te betalen. De laatste maanden betaalt hij echter wel goed op tijd. Hij heeft ook psychische problemen. Een aantal weken geleden is hij totaal geflipt en heeft hij verschillende auto's op het terrein beschadigd : spiegels afgebroken, met voet putten in de auto's gestampt,.. Een van de huurders heeft hem di talles zien doen, de politie is erbij gehaald, hij heeft alles bekend en de schade vergoed. Vandaag terug hetzelfde: één auto terug zwaar beschadigd, terug politie, doch niemand was deze keer getuige. Ik weet nu op dit moment nog niet of hij heeft bekend.
Zou ik hem op basis van deze feiten uit het appartement kunnen laten zetten. Een aantal huuders hebben ermee gedreigd het appartement niet verder meer te huren en te vertrekken.
Neem ik een advocaat (=kosten) of probeer ik het zelf via de vrederechter. Graag jullie advies.