Ramen

Bakkie015
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Ramen

#1 , 02 jun 2022 07:57

Hallo iedereen


Ik kreeg gisteren telefoon van 1 van mijn huurders met de vraag of er iets aan haar ramen kan gedaan worden daar hun kinderen deze te gemakkelijk kunnen openen. In welke mate zijn wij hier verantwoordelijk voor ?

Het gaat om standaard aluminium ramen die mogelijks al wel wat verouderd zijn maar doorgaans nog goed dienen.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Bakkie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 02 jun 2022 08:41

Beste

Indien die ramen in orde zijn hebt u geen enkele verplichting dienaangaande. Als zij een bezorgdheid hebben naar hun kinderen kunnen zij daar zelf voor instaan zonder u op kosten te jagen.

Ik heb zo ooit een huurder gehad die zich veiliger voelde als er in de plaats van een gewone ingangsdeur een gepantserde toegangsdeur was... Dat heeft die ook zelf betaald.

Er zijn simpele methodes beschikbaar om een slotje op ramen te zetten die het én voor dieven én voor kleine kinderen moeilijker maakt om ramen te openen.
Een voorbeeld hieronder. Dat zijn trouwens mechanische slotjes die zij ook onmiddellijk terug kunnen verwijderen.


https://www.bol.com/be/nl/p/raam-slot-w ... oductTitle
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bakkie015
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2022 12:57

Kleine update:

Er is beslist nieuwe ramen te laten steken in het volledige appartement. Ik ben zelf langs geweest om de ramen te controleren en de veronderstelling dat de ramen nog goed kunnen dienen is een zware overstatement. Ze zijn tot op de draad versleten en door hun ouderdom zijn deze ook niet meer te herstellen.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 jun 2022 16:47

Bestel dan gelijk ook kind veilige sluitingen. Die kosten daarom niet(veel) meer, en de huurder is waarschijnlijk akkoord het prijsverschil te betalen. Zet die overeenkomst dan wel even op papier, zodat hij ze niet meeneemt bij einde huurcontract.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 25 jun 2022 16:54

Die sluitingen kunnen toch ineens in klink verwerkt worden.
Heb die dikwijls gezien in een bepaald type van ziekenhuis en zeker in bepaalde afdelingen.

Terug naar “Huren”