wat kan ik doen

moederke27
Topic Starter

wat kan ik doen

#1 , 14 dec 2009 13:12

hallo,

wij betalen 700euro huur per maand voor ons huurhuis deze hebben wij eerst helemaal zelf moeten verven omdat dit enkel in de grondlaag stond.
nu 10 maand laterzitten wij overal met vocht plekken (living, slaapkamer, hal) ook langs het dakraam sijpelt het water binnen (eetkamer).
huisbaas is komen kijken en zijn reactie was tja daar kan ik ook niet veel aan doen probeer het op te lossen!! wat kan ik hieraan doen want ik vind als je 700euro betaalt mag het wel een huis zijn dat inorde staan dacht ik!!
graag goeie reacties gewenst aub
dank bijvoorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 dec 2009 13:34

Aangetekend de verhuurder in gebreke stellen wegens het weigeren te repareren van fouten te zijner laste zijn en die hij zelf heeft komen constateren. Hem verzoeken u binnen de 10 werkdagen na kennisname van dit schrijven een oplossing voor te stellen die binnen de 45 dagen na kennisname van dit schrijven kan worden uitgevoerd. Hem meedelen dat bij gebrek aan een antwoord of interventie u de woningdienst zal verwittigen om een volledige inspectie van het pand te verrichten, een geding zal aanspannen om de verhuurder te verplichten tegen dwangsom zijn verantwoordelijkheden te nemen en een huurvermindering wegens genotsderving te bekomen.

Geen genade...

moederke27
Topic Starter

#3 , 14 dec 2009 13:47

vandebos dank voor u antwoord ik ga meteen een aangetekende zending versturen. ik betaal elke 25ste van de maand den huur voor de maand dat komen moet. heb al geen zin om dit te moeten betalen voor januari. weet dat het niet mag... maar een mens word er radeloos van.
ik zou door deze reden graag willen verhuizen want vrees dat als er in de toekomst nog is iets gebeurt dat er weer zo'n dom antwoord komt.
nu ben ik ook te wete gekomen dat ze in de kerstvakantie het dak van de garage gaan vernieuwen en hij gaat me 1 dag op voorhand verwittigen wanneer dit juist gaat zijn.
maar het probleem is daar staat zoveel bazaar in dat ik dat niet dadelijk kwijt geraak.
dus vanaf het moment dat hij verwittigt heb ik 1dag??
en dit tijdens de feestdagen wij zitten dan net me de kindjes van vriend ook thuis en zouden het liever na nieuwjaar hebben hoor. kan ik huisbaas ook verhalen op de verf terug te betalen?? dit was toch een aardige som hoor.
het betreft een 3jarig contract en er is geen plaatsbeschrijving op gemaakt.
hebben wel papier getekend dat als de huur niet meer betaald kan worden we er onmiddelijk uit moeten en de borg verliezen.
en als we er eerder uitgaan dan die 3jaar het eerste jaar alle borg 2de jaar 1maand borg en het derde jaar ....
ik hou jullie op de hoogte.

Reclame

Vandebos

#4 , 14 dec 2009 15:25

Hehehe. Uitzetten zonder vonnis is onmogelijk indien de huurder niet wenst te verhuizen...

Dergelijke papiertjes hebben geen waarde.

Geen plaatsbeschrijving is altijd goed voor de huurder.

Terugbetalen van verf is moeilijk hoe ga je bewijzen dat het nodig was?

Werken die dienen uitgevoerd te worden is altijd een heikel verhaal. Normaliter dien je deze te gedogen doch wordt je wel veronderstelt ruim op voorhand op de hoogte gebracht te worden van die werken.

tianneke

#5 , 14 dec 2009 16:32

Als het vocht langs het dakraam naar binnen sijpelt en u hebt daar binnen schade van, komt waarschijnlijk de brandverzekering tussen...ik zou daar ook informeren.

JohnD

#6 , 14 dec 2009 23:55

Nu ben ik ook te wete gekomen dat ze in de kerstvakantie het dak van de garage gaan vernieuwen en hij gaat me 1 dag op voorhand verwittigen wanneer dit juist gaat zijn.
maar het probleem is daar staat zoveel bazaar in dat ik dat niet dadelijk kwijt geraak.
dus vanaf het moment dat hij verwittigt heb ik 1dag??
en dit tijdens de feestdagen wij zitten dan net me de kindjes van vriend ook thuis en zouden het liever na nieuwjaar hebben hoor. kan ik huisbaas ook verhalen op de verf terug te betalen?? dit was toch een aardige som hoor.
Normaal word aangenomen dat 2 tot 3 weken op voorhand dient verwittigd te worden
Het betreft een 3jarig contract en er is geen plaatsbeschrijving op gemaakt.
hebben wel papier getekend dat als de huur niet meer betaald kan worden we er onmiddelijk uit moeten en de borg verliezen.
Die huisbaas is goed zot. Het feit dat er geen plaatsbeschrijving opgemaakt is kan hem later zuur opbreken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”