noodweer

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

noodweer

#1 , 21 mei 2022 18:56

Beste forumleden,
Hiermede kon ik te zeggen en te vragen , op 19/05/2022 omstreeks 12:00u middag is er een hevig noodweer geweest boven ........; , dit namelijk met : hevige regen, storm , hagel enz.
Mijn appartement is gelegen op het 1ste verdiep en boven dit , op de 2de verdieping het ander appartement ( bewoont door huurder )
Blijkbaar is er water op het 2de verdieping appartement binnen gedrongen aan de ingang van de achter deur in de woonkamer ( living ) op de vloer en daarna bij mijn appartement uiteindelijk door het houten plafond gesijpeld.
Dan heb ik onmiddellijk met de syndicus ( eigenaar van het appartement ) contact genomen en deze heeft het vastgesteld van insijpelen van water. door het houten plafond.
Momenteel zie ik nog geen schade aan het houten plafond.
Nu met deze de vraag : wat kan ik doen , nu , of niets , indien het plafond toch zou met water, zichtbare schade zou vertonen in de toekomst naar aanleiding van dit noodweer.
Ter info : ik betaal jaarlijks brand verzekering aan de syndicus en familiale verzekering bij een makelaar , daarom vermeld ik het.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 mei 2022 19:48

Gewoon aangeven aan uw eigen verzekering en aan de syndicus per aangetekend schrijven Zo heb je later altijd een bewijs dat er een aangifte is gebeurd. Na een waterschade wacht een verzekering gewoonlijk een paar weken/maanden alvorens een deskundige te sturen, want dikwijls is na het opdrogen van het water, slechts een minieme schade te zien (en dus minder uit te betalen).,

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2022 19:50

De syndicus moet per direct de blokpolis inschakelen. Deze meldt de waterinfiltratie en vraagt de verzekeringsmij. om een inspecteur voor de vaststellingen.
Zeker eerst en vooral foto's nemen van de waterindringing.
Schakel ook uw familiale verzekering en rechtsbijstand in door middel van uw makelaar. Houten plafond dat met nat doordrongen is geweest zal zeker beschadigd zijn : ofwel nu al of weldra uitzetten of krom trekken. In ieder geval nu aangeven en niet wachten.

Gelijktijdig met reactie van Mava

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 21 mei 2022 20:40

En zo'n nat plafond, neem het aub niet te licht op.

Kans bestaat dat er zich sporen van huiszwam in die constructie bevinden, en die hebben alleen vocht, goede temperatuur, en weinig of geen licht nodig om tot ontplooiïng te komen.

De gevolgen kunnen catastrofaal zijn.

Dus maak ook dat het duidelijk is dat u de brandverzekering verwittigd hebt.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#5 , 21 mei 2022 20:57

aan : mava105 , ik heb geen enkele gegevens van de verzekering. Jaarlijks betaal ik de kosten naar verhouding van mijn deel.
Ik heb nooit gevraagt , welke gegevens of dergelijk , aangaande verzekering polis en andere .De syndicus heeft die, hoop ik?


aan : LYNX XX , < Schakel ook uw familiale verzekering en rechtsbijstand in door middel van uw makelaar.>
ik heb ondertussen e-mail gestuurt naar de makelaar en mijn verhaal vertelt over het voorval.

aan : bosprocureur , zeer bedankt om deze info!


Hey , hiervoor zeer dank !!! de info

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 22 mei 2022 08:52

ik heb geen enkele gegevens van de verzekering. Jaarlijks betaal ik de kosten naar verhouding van mijn deel.
Dringend een kopie van die polis vragen. Syndicus moet die geven, vermits je ervoor betaald

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 mei 2022 09:59

ik heb geen enkele gegevens van de verzekering. Jaarlijks betaal ik de kosten naar verhouding van mijn deel.
Dringend een kopie van die polis vragen. Syndicus moet die geven, vermits je ervoor betaald
Elke eigenaar heeft het wettelijk recht op een kopie van de blokpolis. Indien u slechts de naam van de verzekering of makelaar moest kennen, schakel die dan in met uw vraag tot een kopie en mogelijke aangifte schadegeval. Ook uw eigen verzekering/makelaar onder druk zetten voor mogelijke schade aan de inboedel.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#8 , 22 mei 2022 17:31

Ik stuur morgen een aangetekende brief naar de sindycus om dit geval aangifte
te verichten aan de verzekering en mij op de hoogte te houden voor het gevolg.
Deze brief heb ik klaar met alles wat er voorgedaan heeft.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 22 mei 2022 19:40

Stuur die brief zowel aangetekend als via de gewone post. Verwijs in elke brief naar de andere.
Zo kan hij nooit zeggen dat hij hem niet ontvangen heeft.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#10 , 24 mei 2022 12:51

Zoals ik de vorige keer gezegt heb , heeft de syndicus de brief ontvangen , dit kan ik volgen met
Tracf & Trace ( zending volgen ) .
De syndicus woont ook hier , is eigenaar van de huurder zijn appartement , waarvan ik
insijpeling gehad heb met water.
Ik ga er van uit : jaarlijks betaal ik verzekering aangaande mijn deel en als er iets is ,
zoals in dit geval , is de syndicus hiervan op de hoogte te stellen en moet zij het nodige doen.
Uiteindelijk aangifte doen aan de verzekering.
Wat het vervolg zal zijn moet ik toch afwachen , wat is u reactie hierop?

Terug naar “Huren”