Kan de huisbaas mijn vriendin laten uitzetten ?

steven911
Topic Starter

Kan de huisbaas mijn vriendin laten uitzetten ?

#1 , 12 dec 2009 22:34

Hallo,

ik heb even zitten zoeken op het forum, maar vindt niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ik huur sinds 3,5 jaar een appartement op mijn naam. Echter sinds 2 jaar woont mijn vriendin bij me (ook gedomicilieerd op mijn adres). De huur betaal ik van mijn rekening, mijn vriendin betaalt me wel de helft terug.

Nu doet de huisbaas ineens moeilijk dat ik hiervoor toestemming moest vragen en dat hij dit kan weigeren.

Is dat zo? Kan een huisbaas weigeren dat mijn partner bij me woont?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 dec 2009 23:19

Hij kan dit in essentie enkel weigeren indien de woning te klein is om als koppel te wonen.

Indien de woning in totaliteit groter is dan 27m² (enkel die ruimtes tellen die meer dan 4m² groot zijn) heeft hij geen poot om op te staan.

steven911
Topic Starter

#3 , 13 dec 2009 09:24

Oef dat is goed nieuws, het betreft een appartement met 2 slpk en het is meer dan 60m²

thanks !

Reclame

JohnD

#4 , 14 dec 2009 00:23

Wel opletten want als je vriendin op een ander wil gaan wonen zonder jou, jij wel verantwoordellijk blijft voor de volle huur.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”