zwarte lijst

daved
Topic Starter

zwarte lijst

#1 , 10 dec 2009 15:54

beste

ik heb op internet gelezen dat er je een zwarte lijst kan raadplegen van huurders die niet of te weinig hebben betaald

weet iemand zo een website of link waar ik kan kijken of mijn huurders in het verleden ook zo een slechte betalers waren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 dec 2009 16:01

Als er al zo'n zwarte lijst bestaat, die door de privacy commissie is verboden, zal het je zeer moeilijk vallen om zomaar via publieke aankondigingen toegang te verwerven tot die databank....

Het lijkt me het beste als je je zou aansluiten bij een eigenaarsbond, misschien dat zij je verder kunnen helpen in je zoektocht...

daved
Topic Starter

#3 , 10 dec 2009 18:37

waar kan ik mij dan aansluiten in een eigenaarsbond

Reclame

artemis

#4 , 11 dec 2009 10:57

Destijds heeft het AES (Algemeen Eigenaars Syndicaat) zo een lijst in het leven willen roepen. Daar is reactie op gekomen van de privacy-commissie en ik weet niet of die zwarte lijst daadwerkelijk tot stand is gekomen.
Als je googelt op 'aes zwarte lijst' kom je op een heleboel oude berichten.

Wij waren ooit lid van het AES maar hebben ons lidmaatschap stopgezet wegens hun belabberd juridisch advies en de wel zeer bruine teneur in hun maandelijkse blaadjes.

Vandebos

#5 , 11 dec 2009 12:20

klopt. AES is spijtig genoeg dermate geradicaliseerd dat je er als ernstige eigenaar beter wegblijft.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 11 dec 2009 13:08

Mijn ervaring met eigenaarsbonden is op zijn zachst uitgedrukt zeer belabberd. Goed om modelkontrakt of indexcijfers op te vragen. Maar die vindt je ook elders. Hun juridisch advies lijkt wel het orakel van Delphi.
Waarschijnlijk kunnen ze zich slechts derderangs juristen veroorloven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JohnD

#7 , 11 dec 2009 14:37

Wij waren ooit lid van het AES maar hebben ons lidmaatschap stopgezet wegens hun belabberd juridisch advies en de wel zeer bruine teneur in hun maandelijkse blaadjes.
Wat is bruine teneur ? In elk geval wat dat belabberd juridisch advies daar kan ik mij als huurder enkel maar om verheugen. Niet zozeer voor de verhuurders maar vooral voor de immokantoren/bemiddelaars want het zijn zij die zch met zulke malafide praktijken bezighouden. Afbeelding
Laatst gewijzigd door JohnD op 11 dec 2009 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

artemis

#8 , 11 dec 2009 22:39

Wat is bruine teneur ?
Volgens Van Dale:
te·neur de; m geest, strekking

De kleur 'bruin' staat voor een bepaalde ideologische strekking en ik twijfel er niet aan dat je goed weet waarvoor die kleur staat.
Zelf wil ik mij zoveel mogelijk van die strekking distantiëren, en wel in alle opzichten dus ook als verhuurder.

Aan stemmingmakerij heb je niets, wel integendeel.

JohnD

#9 , 11 dec 2009 22:59

De kleur 'bruin' staat voor een bepaalde ideologische strekking en ik heb een vermoeden dat je goed weet waarvoor die kleur staat.
Zoals rood en blauw en groen bedoel je ? Kleuren staan in de loop der jaren voor totaal andere idealen. Het beste voorbeeld is blauw dat nu een mengsel van groen en rood geworden is. Om er maar bij te kunnen blijven hebben ze al hun principes overboord gegeooid, en verschieten er dan van dat ze geland zijn waar ze nu geland zijn. Ik zal maar stoppen want anders stijgt mijn bloeddruk weer.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

artemis

#10 , 11 dec 2009 23:08

Kan allemaal zijn maar bruin blijft toch nogal bruin.

Kan je intussen die irritante lachende hond niet weghalen? .....Please....

Vandebos

#11 , 11 dec 2009 23:25

*kuch*

onderwerp?

Terug naar “Huren”