Afschrijving huisvuilcontainers milieustraat

Freaky Frank 007
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afschrijving huisvuilcontainers milieustraat

#1 , 16 mar 2022 09:18

Betreft sociaal verhuurkantoor

Recent zijn er bij ons de trommels van de molukken veranderd en is er een nieuw systeem geïnstalleerd waarbij men individueel zal gaan betalen. Het principe de vervuiler betaalt. Op zich geen probleem. Waar ik wel vragen bij stel is dat de afschrijving van de nieuwe aankoop ook doorgerekend wordt aan de huurders ? Volgens mij mag dat niet. De afschrijving is enkel een boekhoudkundige operatie en dient niet betaald te worden door de huurder want in dit geval ontvangt het svk de gelden en gaat die afschrijving vervolgens ingeven in de boekhouding. Dat is dan volgens mij een nuloperatie.

Dus mijn vraag is of dit correct is dat huurders mee moeten opdraaien voor die afschrijving ?

Mvg
Frank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 16 mar 2022 09:26

Het lijkt me vreemd dat bij de invoering van de individuele vuilniscontainers men deze moet aankopen. Bij de intercommunale afvalbedrijven in Vlaanderen krijg je per huisnummer twee container (de grijze en de groene) naar wens mbt de grootte (in bruikleen) en wordt die bij elke ophaalbeurt gewogen. (iftar) Misschien moet je bij je gemeente nagaan of je bij de plaatselijke intercommunale kan aansluiten. Daar is de vuilniscontainer gratis.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2022 09:38

Nederland?

Reclame

Terug naar “Huren”