inzagerecht

otero jesus
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

inzagerecht

#1 , 20 feb 2022 13:04

Hallo iedereen,

Mag ik als huurder mijn inzagerecht laten gelden met terugwerkende kracht?
Na 9 jaar netjes gehuurd te hebben moet ik en mijn gezin zonder motief eind augustus weg zonder pardon. De jaarrekening vertoont twijfelachtige en tegenstrijdige data/cijfers.
Vandaar ik voor al de vorige jaren ook ernstige bedenkingen dus kan ik dat opvragen of limiteerd de recht zich enkel tot de jaar ervoo?

alvast bedankt
Jesus

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
otero jesus
Topic Starter

#2 , 20 feb 2022 16:46

Thomas, door de plaatsing van digitale meters is de afrekening van Techem nog vager geworden.
opzeg correct door verhuurders raadsman.
bv de verdeling van de gemene kosten,
de firma op het glv gebruikt mee de elektrische poort , heeft een deur met toegang tot de doorgang en heeft toegang tot de individuele" kelderruimtes omdat hun meters niet in hun winkel staan maar tussen de onze maar ze worden niet mee betrokken bij de kosten 6 units ipv 7 units.
ik heb geen garage, dus ik moet nergens achteraan zijn en dus geen lichtverbruik etc..
Ook is de verhuurder eigenaar van volledig blok en tja, partijdigheid is alom aanwezig

NBSFV87

#3 , 20 feb 2022 18:56

@TS: wat zegt uw huurcontract?

Mbt gemeenschappelijke delen: wat zegt uw huurcontract? Al dan niet hebben van een garage, gemeenschapelijke delen = gemeenschappelijke lasten = mag verdeeld worden onder huurders. Het is tamelijk moeilijk om te gaan meten wie wanneer komt op gemeenschappelijke punt X, wie licht aanzet en voor hoe lang, etc. Dus hier lijkt me volledig normaal - ook al gebruikt u die zelden - dat de kosten van de gemeenschappelijke delen verdeeld worden onder alle bewoners. Tenzij garage over een aparte meter beschikt, met aparte toegang (speciale sleutel voor wie een garage heeft). Maar allerbelangrijkste: als je je akkoord hebt verklaard bij de ondertekening voor het betalen van een som X voor de gemeenschappelijke delen, dan is dat gewoon zo.

Vraag 2: waarom na bijna 9 jaar pas er iets van zeggen/vragen? Omdat u een opzeg werd gedaan? Verhuurders hebben het recht om zonder enige opgave van motieven bij het einde van uw contract, het contract met u op te zeggen. Zolang uiteraard ze de wet respecteren (tijdig ozeg). Geldt ook voor u als huurder.

Meters: Techem meet vanop afstand, uw aanwezigheid is zelfs niet vereist. De meters werken in principe goed, afgezien van normale afwijkingen (bij alle dergelijke meters zo, niets persoonlijk). Uw verhuurder is verplicht aan u door te geven wat uw verbruik is geweest. Dat kunnen ze probleemloos aantonen - Techem meet, Techem geeft metingen van uw pand door. Afrekeningen: algemene kosten, verdeling volgens uw contract van de kosten, etc. Ze moeten u jaarlijks een afrekening kunnen geven (verhuurder(s)). Dat mag u altijd opvragen en moeten ze u sowieso geven.

Als u zaken betwist: zal u moeten aantonen met cijfers.

Reclame

Terug naar “Huren”