Als particulier die slechts 1 garagestaanplaats verhuurt is men niet BTW plichtig.
Maar toch moet men een BTW nummer hebben!!
Wat is de ratio die achter deze ogenschijnlijk nutteloze verplichting schuilgaat?
Waarom zou er geen btw plicht zijn? Is er daar ergens een administratieve tolerantie?Jaja, maar het geldt niet voor de particulier die 1 staanplaats verhuurt. Hij heeft geen BTW aangifteplicht...waarom dan een verplicht BTW nummer dat nooit gebruikt wordt??
De logica ontgaat me.
Vrijstellingsregeling op basis van omzet bedoelt u? Dat is een optionele vrijstelling die er zowat voor iedereen is.Met 1 staanplaats valt men toch onder een vrijstellingsregeling?
Tot welk effectief nut dient een BTW nummer in dergelijk geval????
..
Maar dan blijft nog steeds mijn vraag: waarom moet een particulier die slechts 1 staanplaats verhuurt en om die reden geen BTW aangifte moet doen toch een BTW nummer hebben? Waarvoor dient dat BTW nummer in dat geval?Vrijstellingsregeling op basis van omzet bedoelt u? Dat is een optionele vrijstelling die er zowat voor iedereen is.Met 1 staanplaats valt men toch onder een vrijstellingsregeling?
..
Maar dat geldt voor duizenden belastingplichtigen, er is wel een btw-nummer maar men kiest voor de optionele vrijstellingsregeling van Artikel 56. Ik snap niet waarom het in dit geval ineens een probleem zou zijn?Maar dan blijft nog steeds mijn vraag: waarom moet een particulier die slechts 1 staanplaats verhuurt en om die reden geen BTW aangifte moet doen toch een BTW nummer hebben? Waarvoor dient dat BTW nummer in dat geval?Vrijstellingsregeling op basis van omzet bedoelt u? Dat is een optionele vrijstelling die er zowat voor iedereen is.Met 1 staanplaats valt men toch onder een vrijstellingsregeling?
..
- Wat is in dat geval het NUT van een BTW nummer voor de betrokkene? Het dient tot niets?.
- Wat is het nut voor de BTW administratie dat dergelijke persoon al of niet een BTW nummer heeft?
-Pleegt deze persoon fiscale fraude door geen BTW nummer aan te vragen?