Verhuurder contract

Bels
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuurder contract

#1 , 17 jan 2022 18:50

Beste,
Heb momenteel een princieps akkoord met mijn "nieuwe" verhuurder. Nu komt hij af met een huurcontract waarin hij elke maand 50 euro extra vraagt en als ik als huurder altijd tijdig betaal krijg ik deze kost op het einde van het huur jaar terug gestort ... betaal ik 1 maal niet tijdig... verlies ik deze huur som. Is een manier van hem om wanbetalers te weren zegt hij .... is dit wettelijk? Mag dit zomaar? Of is het , als ik teken ben ik akkoord gegaan , ook vr de rechtbank?
Zelf als toekomstige huurder v ik wel ok systeem

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 jan 2022 19:58

Wat bedoel je met "nieuwe verhuurder"? Ben je pas verhuist, of woonde je er al langer en is het appartement verkocht aan een andere verhuurder?
In dat laatste geval blijft het oude bestaand huurcontract integraal behouden. Enkel de naam van de verhuurder en de bankrekening waarop dient gestort te worden mogen worden aangepast. Eventueel ok een indexering als het daarvoor de tijd is. Ook de ingaande PB blijft van kracht.

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2022 04:36

Indien je er nog niet woont en momenteel op zoek bent naar een woning: tja, er is nog niet getekend dus de verhuurder mag even goed deze hogere huurprijs vragen. U hoeft er niet op in te gaan.

Enige fout lijkt me dan dat de verhuurder zich mogelijk niet gehouden heeft aan de verplichte vermelding van de prijs in eventuele advertenties.

Ik snap de verhuurder ook wel. Alleen zou ik dit wel licht laten aanpassen met een bepaalde tolerantie, zodat je niet ineens heel dat bedrag kwijt bent omwille van een administratieve fout. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik een aankoop via mijn zichtrekening vergeten was, en daardoor enkele dagen later zag dat een andere betaling niet van de rekening was gegaan.

Reclame

Terug naar “Huren”