Zoektocht naar een woning

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

Re: Zoektocht naar een woning

#16 , 26 nov 2021 15:24

Een vriend mee laten tekenen vind ik eerlijk gezegd geen goed idee. Zo creëer je een tweede huurder, met alle rechten- en plichten... Tenzij je hen laat tekenen als borg, maar ik moet nog de eerste huisbaas tegenkomen die daar voor staat te springen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 26 nov 2021 16:24

Tenzij je hen laat tekenen als borg,
Kan dat überhaupt nog ?

JohnD
Berichten: 3580

#18 , 27 nov 2021 13:28

Ik wil mij hier wel even in de plaats van de verhuurder zetten, alhoewel dat dat zeker hier op het forum en IRF zo alleszins niet is. Daarom zou ik er niet van verschieten dat de kinderen van de TS alleszins een grote rol spelen. Want welk soort huurder krijgt men idd. soms met geen stokken buiten ? De huurder met kinderen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#19 , 29 nov 2021 15:16

soms met geen stokken buiten
Wanneer u stokken gaat gebruiken om huurders met of zonder kinderen buiten te zetten, dan gaat dat allicht in het nadeel van de verhuurder uitdraaien.
Grappig, maar mogelijk bent u niet zo thuis in de Nederlandse taal want "met geen stokken buiten te krijgen" is een gezegde dat overeenkomt met "uitermate moeilijk" en daar behoort ook (inclusief), pogingen langs de gerechterlijke weg toe.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 nov 2021 16:56

Tenzij je hen laat tekenen als borg,
Kan dat überhaupt nog ?
ja, volgens mij wel;

hier https://www.woninghuur.vlaanderen/huurwaarborg-0

staat: "via persoonlijke borgstelling" indien de verhuurder akkoord gaat

bosprocureur
Berichten: 6853

#21 , 29 nov 2021 17:34

Bedankt LennieK !

JohnD
Berichten: 3580

#22 , 01 dec 2021 14:41

Misschien dat dit gezegde niet thuishoort in de Nederlandse taal, zou ook kunnen.
Spijkers op laag water aan het zoeken ?
Trouwens mbbs1024 in post #16 hierboven gebruikte de uitdrukking ook en wel voor mijn eerste commentaar.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD
Berichten: 3580

#23 , 02 dec 2021 12:13

Je moet niet anderen blameren als je het zelf niet goed weet.
Man wat kunt gij rond de pot draaien. Ik heb nergens gezegd dat ik het zelf niet goed weet. Zuig dus niets uit uw duim. Trouwens iedereen kan goed lezen dat ge hierboven in uw post #124 zelf zegt "Misschien dat dit gezegde niet thuishoort in de Nederlandse taal, zou ook kunnen". Dus wie weet het er hier niet goed ? Voor uw eigen bestwil: stop dus met uzelf hier belachelijk te maken.

Amen en case closed wmb.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD
Berichten: 3580

#24 , 27 dec 2021 01:11

Verwijderd U hoeft niemand te beledigen - JurecaBE - moderator
Met dank, maar ach, wat mij betreft had u die belediging aan mijn adres niet hoeven te verwijderen moderator. Na maar liefst 13 jaar hier op het forum te zitten en onze think "denker", slechts blijkbaar een goed jaartje, kan ik wel tegen een stootje van een nieuweling. Zo vlug ben ik niet uit mijn lood geslagen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

bosprocureur
Berichten: 6853

#25 , 27 dec 2021 08:30

Ook nieuwelingen mogen weleens iets opzoeken, zeker als taalgevoel hen in de steek laat.

Begin bijvoorbeeld gewoon eens met die uitdrukking te googelen ? Of stel die vraag eens op een meer op taal gericht forum ?

JohnD
Berichten: 3580

#26 , 28 dec 2021 01:53

Ook nieuwelingen mogen weleens iets opzoeken, zeker als taalgevoel hen in de steek laat.

Begin bijvoorbeeld gewoon eens met die uitdrukking te googelen ? Of stel die vraag eens op een meer op taal gericht forum ?
Ach beste bosprocureur, het grappige is dat het gezegde waarover het hier gaat reeds gebruikt werd door iemand anders en dus vóór mij in deze draad. Waarschijnlijk zal think het wel genoeg gevonden hebben dat een gezegde 2x gebruikt werd waarmee hij niet onmiddellijk mee vertrouwd was.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD
Berichten: 3580

#27 , 28 dec 2021 02:08

Maar die schone mijnheer blameert mij dat ik mijn Nederlandse taal niet zou kennen
Ik ga het nu even niet opzoeken maar ik denk niet dat ik in die bewoording zou gezegd hebben dat U de Nederlandse taal niet kent, als u dat zo opvat is dat uw zaak.
Maar het doet er niet meer toe, de schone mijnheer krijgt gelijk van het forum beleid.
Niet noodzakelijk, de interventie van een moderator gebeurde omdat u mij begon uit te schelden. Ik vermoed dat u zich geblameerd voelde omdat u wat overgevoelig bent. Ik heb toch niet gereageerd toen u mij beledigde in de nu door de moderator verwijderde post van u ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”