Betreden appartement

TS13
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Re: Betreden appartement

#16 , 22 okt 2021 09:55

Ik heb dit voorgesteld maar de verzekeraar weigert te vergoeden voor een verloren dag verlof.

Wat nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 22 okt 2021 12:44

Aan welke verzekeraar heb je dat gevraagd? De uw of die van tegenpartij?

TS13
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#18 , 22 okt 2021 13:25

Die van mijn verhuurder

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#19 , 22 okt 2021 19:47

Grappig! :D
Je hebt dat durven vragen.
Verzekeringsmaatschappijen betalen geen verlof, ze betalen amper huurderving.
Aangezien dat soort zaken altijd op werkdagen geregeld worden, zal je ofwel de verhuurder toestemming moeten geven om het appartement te betreden in uw afwezigheid of ervoor zorgen dat een gepensioneerd persoon (ouders, grootouders, schoonouders, buren, nonkels, tantes...enz) die je vertrouwt, aanwezig is.

Als je van plan bent om te verhuizen in de nabije toekomst, kan je het ook laten uitstellen tot dat je weg bent.

TS13
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#20 , 23 okt 2021 13:15

Niet geschoten altijd mis...

Ik zal er dan maar het beste van maken en genieten van mijn dag verlof en ze zo snel mogelijk buiten werken 🙂

JohnD
Berichten: 3580

#21 , 23 okt 2021 14:37

Grappig! :D
Je hebt dat durven vragen.
In de praktijk zal het ws. altijd de huurder zijn die zich maar moet schikken naar de andere partijen. Want wie is hij om een compensatie te durven vragen voor vrij genomen tijd ? Het zal altijd een twistpunt blijven waarbij de huurder aan het kortste eind trekt. Echter dankzij de wet op de huisvredebreuk kan hij het de verhuurder misschien wat moeilijk maken maar financieel zal hij dat dan wel bekopen,
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 23 okt 2021 15:56

En uiteindelijk zal het altijd de huurder zijn, die niet mee werkt, die de last van zal dragen van niet herstelde schade. Hij kan dan mogelijks naar de VR trekken voor die last, maar als verhuurder kan bewijzen (en dat kunnen ze gewoonlijk wel) dat de oorzaak van zijn probleem was dat de experten, aannemers, niet binnen mochten, zal de VR hem geen compensatie toekennen. Als verhuurder zou ik persoonlijk wel een veroordeling vragen (boete) vragen aan de VR tlv de huurder.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#23 , 25 okt 2021 15:39

Ik zie eerlijk gezegd niet goed in waar deze discussie nog over gaat. TS geeft aan dat hij de afspraak bevestigd heeft en pas naderhand er het nut van in vraag stelt. Het lijkt me dan ook logisch dat de TS moet opdraaien voor de gevolgen van het niet nakomen van deze afspraak.

Terug naar “Huren”