DOET DEURWAARDER ZIJN WERK ?

maggy0123
Topic Starter

DOET DEURWAARDER ZIJN WERK ?

#1 , 16 nov 2009 13:13

Onlangs is mijn (ex ) huurder eruit gezet door de Vrederechter via een deurwaarder.
In datzelfde vonnis is mij een wederverhuringsvergoeding van 3 maanden huur toegewezen. Volkomen terecht m.i. : huurder vertrokken begin oktober, en woning is nog steeds niet verhuurd ...
Wanneer ik hiernaar informeer bij de DW, krijg ik een nogal vaag antwoord : ex huurder werkt niet dus zal moeilijk zijn dit te recupereren ...
Ondertussen werkt huurder blijkbaar terug. Is het de taak van de deurwaarder dit op te volgen ?
Ben niet van plan dit zomaar te laten gaan ...
Wat kan ik doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 nov 2009 13:27

Als u de deurwaarder op de hoogte brengt dat mr. X sedert datum werkt voor bedrijf A kan je hem verzoeken opnieuw de u bij vonnis nog verschuldigde sommen te laten betekenen en eventueel over te gaan tot loonbeslag.

tianneke

#3 , 16 nov 2009 14:11

Is een wederverhuringsvergoeding zoiets als een 'schuld' die blijft openstaan? Zoals onbetaalde rekeningen dat zijn?

Reclame

Vandebos

#4 , 16 nov 2009 14:25

Het is in dit geval een som waartoe de huurder veroordeelt is (hoogstwaarschijnlijk contractbreuk wegens wanbetaling) Alle sommen waartoe iemand via vonnis veroordeeld worden zijn opeisbaar, indien een akkoord met de schuldenaar onmogelijk blijkt is de schuldeiser gerechtigd via een deurwaarder boedel- (meestal in vonnis opgenomen) of loonbeslag te vorderen.

artemis

#5 , 17 nov 2009 10:12

Ik dacht dat je voor loonbeslag minstens 6 maanden bij dezelfde werkgever moest werken. Zou iets van hele lange adem kunnen worden.

maggy0123
Topic Starter

#6 , 17 nov 2009 12:53

Als u de deurwaarder op de hoogte brengt dat mr. X sedert datum werkt voor bedrijf A kan je hem verzoeken opnieuw de u bij vonnis nog verschuldigde sommen te laten betekenen en eventueel over te gaan tot loonbeslag.
Het is de deurwaarder die mij op de hoogte heeft gebracht, wanneer ik probeer contact met hem op te nemen met ex huurder, neemt hij niet op hoor !

Dus gewoon een mail sturen (is dit voldoende, of moet dit een AS zijn ?)
naar deurwaarder en hem hierom verzoeken ?
Zijn hier kosten aan verbonden ? (wederverhuringsvergoeding is per vonnis aan mij toegewezen)

Vandebos

#7 , 17 nov 2009 12:57

Je zal de kosten van het werk van de deurwaarder dienen voor te schieten. Deze zal ze echter mee verrekenen in het bedrag dat je huurder je dient te betalen. Op termijn krijg je dit dus terug samen met de afbetalingen van de wederverhuringsvergoeding en eventuele andere schadevergoedingen aan je toegewezen.

Natuurlijk is het zo dat je huurder voldoende dient te verdienen om te kunnen terugbetalen. Hier vind je een redelijk volledige uitleg terug.

artemis

#8 , 17 nov 2009 13:37

VDB, loop je dan niet het risico weinig (of niets) te kunnen recupereren maar wel de kosten van de deurwaarder aan je been te hebben?

En hoe zit het dan met eventuele andere schulden die mogelijk voorrang krijgen?

Vandebos

#9 , 17 nov 2009 16:44

Huurschulden zijn bevoorrecht.

Wat betreft bankschulden en wat eventueel kan worden ingehouden op het loon weet je niet tot als de deurwaarder in kwestie is langsgeweest.
Het kan je dus effectief een extra bezoek van een deurwaarder kosten... Kosten/baten afwegen is enkel door de poster zelf mogelijk. Nu eerlijk gezegd, aangezien er reeds een vonnis van de vrederechter en een uitzetting nodig was heb ik een donkerbruin vermoeden dat er nog andere schulden zijn die niet betaald zijn en waarvan spraken is in het vonnis.

Informeer bij de deurwaarder naar de bijkomende kostprijs van een betekening voor loonbeslag bij de huidige werkgever en weeg dat af tegen de nog steeds openstaande schuld.

artemis

#10 , 17 nov 2009 17:44

Kosten/baten afwegen is enkel door de poster zelf mogelijk.
Vandaar mijn vraag.. Als er weinig op niets te rapen valt is het sop de kolen soms niet waard. Deurwaarders zijn niet goedkoop.

Soms mag je al blij zijn als die wanbetaler er eindelijk uit is en je met een schone lei met een nieuwe huurder kan beginnen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 20 nov 2009 18:45

jaartje wachten en dan eens terug proberen??

Vandebos

#12 , 20 nov 2009 18:51

Is een tactiek die ik ook reeds heb toegepast.

Terug naar “Huren”