Sinds een tijdje
Daar klopt dus wat niet
Ofwel waren er voordien al problemen
Ofwel is er iets veranderd waardoor die problemen ontstonden
Wat veranderd is, kan bvb ook het data-gebruik op zich zijn, gecombineerd met oudere bekabeling die die data niet meer kan slikken.
Wie moet er zorgen voor nieuwe kabel en de kosten hiervan dragen ?
Wat kabel kost bijna niets.
Kabel trekken door bestaande installatie is echter een ander paar mouwen.
En naargelang de afstand, bochtenwerk, vaak best begrijpbaar dat men er liever niet aan begint.
Als er ergens onbereikbare aftakkingen of verbindingen zitten kan dat ook ferm mislopen ...
Er zijn geen veranderingen, volgens technieker van Proximus kan dit zelfs door beestje komen (lees muis of zo), de kabels zijn ook niet stokoud en bovendien is het uitgemeten met gespecialiseerde apparatuur. Er zitten drops op deze kabel, niet op de hoofdkabel van Proximus noch op mijn eigen installatie. Mijn vraag ging ook niet over de technische kwestie, daar zijn we al lang uit, wel over die dat moet regelen en bekostigen.