Vochtprobleem slaapkamer

Patrick45
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vochtprobleem slaapkamer

#1 , 06 mar 2021 22:20

Beste,

Ik heb sinds enkele jaren een vochtprobleem in de slaapkamer van mijn huurwoning. Ik heb de huisbaas hier al verschillende keren van op de hoogte gebracht, in het begin zei hij me dat dit kwam omdat ik de slaapkamer niet voldoende verluchte, alhoewel ik deze iedere dag verlucht en zelf ook nog een luchtreiniger gebruikte. Na enkele jaren erkent hij eindelijk het probleem, maar doet hij er nog steeds niets aan. Het probleem is dat ik hier geen aangetekende brieven van heb verstuurd, omdat de huisbaas in hetzelfde gebouw woont en ik hem steeds mondeling hiervan op de hoogte heb gebracht.
Nu voel ik echter dat men gezondheid er ook onder begint te lijden, veel hoesten als ik wakker wordt en vroeg ik me af wat ik nu eigenlijk kon doen om dit probleem op te lossen, alvast dank voor eventuele informatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 06 mar 2021 22:32

aangetekend ingebreke stellen en oplossing vragen binnen de 14 dagen

had u al lang moeten doen

LYNX XX

#3 , 07 mar 2021 09:38

Uw eigen verzekeraar op de hoogte stellen. Makelaar aanspreken en een plaats controle vragen.
Gezien u op den duur zeker en vast gevolgschade zult hebben.
Misschien ook een attest van de huisdokter die bij een huisbezoek de toestand kan inschatten voor uw gezondheid.

Reclame

LYNX XX

#4 , 07 mar 2021 12:29

Inderdaad , aangetekend in gebreke stellen en opmerken dat je bij niet herstelling via de vrederechter een expert zult laten aanstellen om vast te stellen wat de juiste oorzaak van het probleem is.
U moet een onderscheid maken, tussen condensatie door te weinig verluchten, dan voelt de muur koud aan, maar dan is hij niet nat.
Bij indringend vocht van buitenaf wat die plekken veroorzaak is de muur binnen in nat en ligt de oorzaak niet bij niet of te weinig verluchten maar door vocht dat van buitenaf indringt een lek dus.
Inderdaad en ook # 3 niet nalaten.

Zeker indien u gevolgschade heeft, en ook bij einde contract dat de verhuurder u niet in gebreke kan stellen voor schade.
Uw verzekering om het geval uit te schakelen dat de verzekering van de verhuurder het op niet accidenteel karakter van de schade kan zetten, en dan zouden zij hun handen kunnen terug trekken wegens niet handelen zoals de goede huisvader ( uw verhuurder ) en het niet voorkomen van mogelijke schade.

bosprocureur

#5 , 07 mar 2021 16:15

Hou er wel rekening mee als u dreigt een expert te laten aanstellen om de oorzaak op te zoeken. Die mensen werken niet gratis, en hun vergoeding moet voorgeschoten worden door... de opdrachtgever, uzelf dus.

Een gratis oplossing , maar niet helemaal hetzelfde, kan u wellicht bereiken door een woonstcontrole te vragen. Als het probleem ernstig genoeg is, gaat de bal dan vanzelf aan het rollen, en wordt de verhuurder van hogerhand wat aangepord om het nodige te doen.

Terug naar “Huren”