Opzegtermijn vervroegd sleutels overhandigen?

Diederik35
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn vervroegd sleutels overhandigen?

#1 , 26 feb 2021 17:27

Beste

Binnen een maand loopt mijn opzegtermijn af, nu is reeds al een nieuwe huurder gevonden die het pand zal bewonen na mijn 3 maand opzegtermijn.
Vandaag rond geweest voor controle opkuis voor de plaatsbeschrijving.
Volgende week, start nieuwe maand, is er de laatste check en word mij gevraagd tellers samen met de verhuurders te noteren en overhandigen van de sleutels maar ik moet wel nog huur betalen! Kan dit?!
Betaal ik voor een leegstaand pand die ik zelf dan niet kan betreden???

Alvast bedankt
Diederik

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 26 feb 2021 17:49

In gemeen akkoord kan de huur vervroegd stop gezet worden, als de nieuwe huurder dan verder betaald.
Sleutels pas afgeven als de huur stopt, dus geen huur meer te betalen.

Diederik35
Topic Starter

#3 , 26 feb 2021 18:47

Als zij eisen dat ik sleutels overhandig dan hoef ik geen huur te betalen? Zoniet bijhouden tot laatste dag en toch betalen.
Is dit wettelijk gegrond of in onderling akkoord?

Reclame

freelance

#4 , 26 feb 2021 19:23

Als zij eisen dat ik sleutels overhandig dan hoef ik geen huur te betalen? Zoniet bijhouden tot laatste dag en toch betalen. "
Het KAN wettelijk zijn van in ONDERLING AKKOORD de sleutels vervroegd te overhandigen .
Dus :
Sleutels overhandigen = geen huur meer betalen ( maar zorg dan wel dat de sleutel overdracht kan BEWEZEN worden , zoniet KAN u beticht worden van geen huur te betalen ) .
OF sleutels bijhouden , en betalen tot de laatste dag .

Let wel dat de verhuurder niet kan EISEN van de sleutels vervroegd te overhandigen , want u hebt recht om daar te wonen tot de allerlaatste dag om middernacht . ( maar dus wel betalen ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

scorpioen

#5 , 26 feb 2021 19:45

Als u de sleutels vervroegd overhandigt zet dan op papier dat de huur in onderling akkoord op die datum vervroegd beëindigd is en u verder geen huur meer verschuldigd bent. Het is niet automatisch zo dat u niet meer verder moet betalen als u de sleutels vervroegd overhandigt.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Diederik35
Topic Starter

#6 , 26 feb 2021 20:35

Alvast bedankt voor de informatie
Jammer van een wereld met aasgieren.
Fijn weekend iedereen
Mvg

freelance

#7 , 27 feb 2021 16:01

Fijn weekend . Laat het niet aan uw hart komen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”