Zelfstandige activiteit als huurder

stephenl1991
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Zelfstandige activiteit als huurder

#1 , 20 feb 2021 16:39

Hallo allemaal,

Ik heb een juridische vraag.

Momenteel woon ik als huurder in een appartement in Antwerpen.

Ik wil graag een eenmanszaak opstarten en supermarkt producten via Uber Eats en Deliveroo platformen laten leveren.
Praktisch gezien zou ik deze producten stockeren in de gemeenschappelijke kelder en de drivers van Uber Eats en Deliveroo komen deze ophalen.

In het huurcontract staat niets vermeld dat ik geen zelfstandige activiteit mag uitvoeren, en er staat alsook niets vermeld dat ik de kelder niet zou mogen gebruiken.
Ik zou het bedrijf opstarten als kleine onderneming met speciale BTW regeling dus ik moet niets inbrengen qua BTW.

Uit vriendelijkheid heb ik het toch aan de huurbaas gevraagd en die heeft mij afgewezen.
Ze zei iets van de brandveiligheid, maar het zou gaan om een kleine hoeveelheid producten die ik stockeer dus dit zou me straf lijken.

Andere argumenten kon ze niet bedenken, dus lijkt het mij ongegrond om mij af te wijzen.
Kunnen jullie mij helpen? Mag ik dit toch doen?

Alvast bedankt.
Stephen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 20 feb 2021 17:30

Als je de kosten van de huur aftrekt op uw belastingaangifte, zal de verhuurder merkelijk meer belastingen moeten betalen. Ook voor het stapelen van goederen in de gemeenschappelijke ruimtes zal je de toestemming van de AV moeten vragen. Ben bijna 100 % zeker dat de AV dat niet zal toelaten oa wegens het brandgevaar. Voor die gemeenschappelijke ruimte betaal jij geen huur, dus zal je die niet mogen gebruiken. Ze is immers gemeenschappelijk en niet enkel voor u alleen.
En die Uber dingens komen ook binnen, en bevuilen het gebouw en verbruiken stroom. Wie gaat daar voor opdraaien denk je. Nogal een zeer naïef businessplan.

freelance

#3 , 20 feb 2021 19:15

Wat u van plan bent valt onder handelshuur
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... dd+AS+RANK
maar daar hebben die Uber en Deliveroo dingens allemaal geen benul van .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

denlowie

#4 , 20 feb 2021 19:59

ik vrees dat u best ergens een klein magazijntje huurt, anders zal je u zelf in de problemen brengen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Huren”