Klussen van huurder

S Van Campenhout
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Klussen van huurder

#1 , 18 feb 2021 21:12

Wij zijn een verhuurmaatschappij.

Volgens de wettelijke bepalingen moeten alle verhuurde panden in orde zijn volgens de normen.

Dit houdt o.m. in EPC, dubbel glas, dakisolatie, elektrische keuring..

Wat kunnen wij doen tegen huurders die na de elektrische keuring zelf aan de installatie gaan " knutselen " ( stopcontacten bij plaatsen, buiten elektriciteit bijplaatsen, elektrische verwarming bij plaatsen enz.. ) Dit gebeurt absoluut niet volgens de normen en er ontstaan zo zeer gevaarlijke situaties.

Wie is hier aansprakelijk bij ongevallen, brand enz.. Bij keuringen verwijderen wij de illegale constructies maar merken dat deze soms na één week terug geplaatst zijn. Kunnen wij als verhuurder hier tegen optreden ?

Stef

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 18 feb 2021 21:15

U kan om te beginnen die naam verwijderen, gewoon een nickname gebruiken. De tijd dat u dat kan is beperkt !

bosprocureur

#3 , 19 feb 2021 09:28

Beschikt u over zeer recente conformiteitsattesten? Dan is er alleszins al een bewijs dat uzelf (ooit) in orde was of is. Anders, als u zoiets vermoedt, gewoon een nieuw aanvragen. Moet kunnen.
Of nog, misschien eens een plaatsbezoek vragen aan de plaatselijke brandweer, indien mogelijk ?

Bij zo'n huurders heb ik toch maar één praktische raad : werk ze asap buiten op elke mogelijke wettelijke manier, dat brengt anders niets als miserie mee.

Dit klinkt misschien zeer hardvochtig, maar geloof me, het is realistisch.

Bescherm uzelf en uw patrimonium, u wil het niet meemaken dat er een brand is met schade aan mensen.

Reclame

lukasi

#4 , 19 feb 2021 11:14

waarom staat er in de contracten niet dat aanpassingen aan het electrisch net moeten uitgevoerd worden door een erkend installateur, zoniet worden deze aansluitingen , aanpassingen en uitbreidingen verwijdert op kosten van de huurder vermeerdert met een boete. Na meerdere inbreuken wordt het contract als verbroken beschouwd.

mava105

#5 , 19 feb 2021 11:28

Staat wel in mijn contracten, maar voor een sociale verhuurmaatschappij zeker noodzakelijk en onontbeerlijk. Die mensen gaan geen dure elektrieker betalen als ze denken het zelf te kunnen oplossen.

mava105

#6 , 19 feb 2021 12:28

Het enige dat nog wel kan wanneer de verhuurder te laks of slordig is zoals de meeste is op het einde van het huurcontract zoals ik reeds vermelde.
Hieruit maak ik op dat jij een huurder bent, die ooit last heeft gehad met zijn verhuurder. Je scheert hier alle verhuurders over dezelfde kam. Ik denk dat de meeste verhuurders integendeel wel inzitten met hun investering en dat ook degelijk onderhouden en dus hetzelfde il zien van de huurders. Mogelijks heb jij dat indertijd wel nagelaten, vandaar de betwisting met uw verhuurder.

mava105

#7 , 19 feb 2021 17:53

en blijf bij het topic.
Voor zover jij dat in het vervolg ook doet en ons niet voortdurend met niet terzake doende wetteksten om de oren slaat.

mava105

#8 , 20 feb 2021 09:22

.0

Terug naar “Huren”