Hallo,
Ik ben een redelijk nieuwe verhuurder. Ik heb enkele jaren geleden een geweldige nieuwe job gevonden en het leek me interessant om de extra inkomsten om te zetten in vastgoed. Ik raak net uit de kosten, rijk wordt ik er niet meteen van.
Tot nu toe leek dat goed te gaan. Ik heb recent besloten het contract van mijn eerste huurder niet te verlengen. In principe ging het vlot tussen ons. Hij betaalde nooit meer dan een paar dagen te laat, er waren geen klachten langs zijn kant. Kortom er was erg weinig 'werk' aan deze huurder.
Hij gaf me te weten dat hij liever langer kon huren maar ik heb hem verteld dat ik dit niet zie zitten, omdat ik een familie lid onder wil brengen in dat appartement. Hij was duidelijk verveeld met de situatie (wat ik uiteraard begrijp) maar hij kwam niet boos over. Er was geen ruzie. Alles leek netjes te verlopen. Ik heb (een beetje uit schuldgevoel) kleine cosmetische schade door de vingers gezien en hem gezegd dat hij de muren niet opnieuw moest verven (hij had alles behalve de badkamer aangepast).
Goed, de sleutels zijn overhandigt, alles lijkt in orde. Hoofdstuk afgesloten, toch?
Tot ik aan een van de chauffages iets opmerkte. Stukjes gedroogde cement. Leiding losgemaakt en met een zaklamp in proberen kijken. Zover ik kan zien lijkt het inderdaad alsof er 'strepen' gedroogde cement naar beneden lopen. De chauffage is koud en de leiding is leeg (moet normaal idd volzitten met water) Ik ben dus doodsbang dat hij cement in de leidingen heeft gegoten. Vermoedelijk zit dit dan onder de vloer.
Dus ja, mijn vragen zijn enerzijds technisch (hoeveel schade en hoeveel zal dit kosten? Die vragen stel ik elders) en anderzijds juridisch:
Gezien het contract volledig is afgelopen en ik heb 'afgetekend'... Kan ik hem hiervoor nog terugroepen? Kan ik de schade nog op hem verhalen na de plaatsbeschrijving en overhandigen van de sleutels?