huur reclamepaneel gevel woning

lirze
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huur reclamepaneel gevel woning

#1 , 11 feb 2021 17:53

ik heb onlangs opgemerkt (door persoonlijke reden inkomsten beginnen controleren) dat ik al enkele jaren geen huurgelden meer ontvang voor het reclamepaneel dat aan mijn zijgevel hangt.
wat kan ik hier voor doen? de oorspronkelijke firma is in 2016 failliet gegaan en werd overgenomen, ik heb echter geen huurgelden meer ontvangen. ik stuurde al een mail maar tot op heden geen antwoord....
Kan ik achterstallige huurgelden eisen? Heb ik hiervoor advocaat nodig? Kan ik het huurcontract hierdoor eenzijdig opzeggen? Kan dit een reden zijn om contract eenzijdig op te zeggen?
vraag gerust verdere info, ik weet niet wat ik momenteel kan doen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen

#2 , 11 feb 2021 18:40

de oorspronkelijke firma is in 2016 failliet gegaan en werd overgenomen,
Wat werd overgenomen? Ook de huurovereenkomst? Heeft de 'overnemer' ondertussen het reclamepaneel gebruikt?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

mava105

#3 , 11 feb 2021 20:01

De overnemer aangetekend aanschrijven. Voor de rest het bord in het oog houden en de plakkers van affiches aanspreken, eventueel verbieden aan de slag te gaan. Gaan ze toch aan de slag, foto's maken, zeker van de auto van de plakkers en hun nummerplaat
. Meestal zijn dat onderaannemers die komen plakken.
Toen ik nog beheer van Horecapanden deed, liet ik een prikkeldraad over een bord nagelen, die ze er dan zelf weer mochten aftrekken als ze nog wilden plakken. Heb ook toen diverse borden laten verwijderen. Kandidaat huurders genoeg destijds.

Reclame

mava105

#4 , 11 feb 2021 20:01

De overnemer aangetekend aanschrijven. Voor de rest het bord in het oog houden en de plakkers van affiches aanspreken, eventueel verbieden aan de slag te gaan. Gaan ze toch aan de slag, foto's maken, zeker van de auto van de plakkers en hun nummerplaat
. Meestal zijn dat onderaannemers die komen plakken.
Toen ik nog beheer van Horecapanden deed, liet ik een prikkeldraad over een bord nagelen, die ze er dan zelf weer mochten aftrekken als ze nog wilden plakken. Heb ook toen diverse borden laten verwijderen. Kandidaat huurders genoeg destijds. Wij waren daar zeer streng op en die borden werden regelmatig nagezien. Gezien het om Horecapanden ging, die eigendom waren van een brouwerij, stond er in het huurcontract een clausule dat ze daar geen reclame mochten maken voor dranken van de concurrentie.

LennieK

#5 , 12 feb 2021 11:08

opletten als je het wegneemt, het is niet zomaar zeker dat er weer een nieuw mag komen, veel gemeenten hebben sedertdien verordeningen wat reclame betreft

mava105

#6 , 12 feb 2021 16:25

Ik spreek hier over 20 jaar geleden. Toen begon de verstrenging juist, te gevolge van de windgroei van die borden en de vele problemen die er waren (slechte constructie van de borden, afvallende affiches, borden op gevels zonder toestemming eigenaar en / of gemeente, niet betalen van huur, enz...)

Terug naar “Huren”