Is er een intredende plaatsbeschrijving opgemaakt waarin die zgz. koelkast vermeld werd ?
Indien niet kan u hem van fraude/bedrog beschuldigen.
Wanneer liep het kontrakt zgz. ten einde en wat was de reden tot opzeg ?
Hij kan u nooit verplichten (met of zonder die "compensatie" van 100€) om het pand vroeger te verlaten dan volgens de huurwet.
Als zijn dochter het pand wenst te betrekken is de normale opzegtermijn 6m. bij een 3-6-9 kontrakt.
deze plaatsbeschrijving is er niet
de reden tot opzeg was gewoon dat ik wou verhuizen en in het contract staat dat ik het huurcontract kon opzeggen wanneer ik dit wou enkel rekening te houden met 3maand vooropzeg
hij heeft me pas verwittigd dat zijn dochter het pand zou betrekken begin de 2de maand vooropzeg en zijn vraag was dan of ik er niet een maand eerder kon uittrekken.ik heb dit toen toegezegd omdat mij dit toevallig goed uitkwam.maar in de voorlaatste week van die 2de maand verwittigde hij me via mail dat zijn dochter het weekend nadien moest verhuizen.toen ik niet reageerde op zijn mail(ik had immers betaald voor een volledige maand)kreeg ik opnieuw een mail dat hij me die week wel zou vergoeden en indien ik niet reageerde voor zijn dochter wou verhuizen hij een slotenmaker zou inschakelen om het slot open te breken.toen heb ik toch maar gereageerd omdat ik dacht dat hij de kosten die de slotenmaker hem zou aanrekenen zelf zou moeten betalen.
maar waar ik mij het meest zorgen over maak in deze situatie is dat ik dus geen enkel bewijs heb dat mijn huurcontract voldaan is(met een maand minder vooropzeg) behalve een papiertje van 5 op 5 waar opstaat "mijn naam",bij deze hebt u voldaan aan het huurcontract.nu enkele dagen later en terwijl zijn dochter daar al woont kreeg ik weer een mail waar instond"bij nader nazicht van het appartement zie ik dat de koelkast verdwenen is en denk ik met de 100euro die ik u zou betalen iets anders te doen.indien niet akkoord laat iets weten"
volgens mij heb ik geen poot om op te staan aangezien ik geen bewijs heb waar instaat dat het huurcontract voldaan is.en 100euro lijkt mss niet zoveel maar voor iemand die pas werkloos geworden is zoals ikzelf is 100euro toch heel wat.ik ben nu ook bang dat die koelkast die zogezegd verdwenen is maar het begin is van allerlei gebreken die hij in mijn schoenen zal proberen schuiven.