Hallo, ik ben op 15/12/2019 een appartement beginnen huren met een 9 jarig contract (op die datum is ook het contract ondertekend).
Uiteindelijk was het te klein voor mijn vriend & mijzelf, en hebben we in september onze opzegbrief verstuurd van 01/10/2020-31/12/2020
De verhuurder ligt nu nogal dwars te doen, & ik vraag mij af of ik nu officieel ben gestopt met huren in mijn 2e jaar (aangezien ik meer dan 365 dagen officieel huurder was) en daardoor dus maar 2 maanden verbrekingsvergoeding moet betalen, of dat dit eigenlijk nog mijn 1e jaar is en dus heel mijn waarborg moet afstaan?
Mijn vriend wilt het liefst laten om het af te kunnen ronden maar ik sta er wel op dat wettelijk in orde is aangezien ze tijdens bezichtiging met kandidaat-huurders steeds de elektriciteit liet aanstaan (wat nog voor onze kosten is) en dreigt ons 'in gebreke te stellen' aangezien wij de sleutels nog hebben ondanks dat wij telkens haar proberen te bereiken maar dat zei niet antwoord of geen tijd heeft.
Morgen hebben we een afspraak om onderling tot een overeenkomst te komen, aangezien er ook geen plaatsbeschrijving werd opgemaakt denk ik niet dat ze dit zal willen uitvechten in een rechtbank maar ik wil liefst toch alles goed weten.
Alvast bedankt!