Sinds 1/11/2008 huur ik met huurcontract (9 jaar) een nieuw appartement. We hebben kosten nog moeite gespaard om het zo gezellig mogelijk in te richten. Het was om er onze oude dag te slijten. Nu heb ik op 26/10/2009 een aangetekend schrijven gekregen met een opzeggingsperiode van 6 maand. Nu het goed en mooi opgeknapt is komt de eigenares er komen wonen. Mijn vraag: Kan ik schadevergoeding vragen voor de gedane onkosten? Ik zou al veel geluk moeten hebben als bvb. de gordijnen op een ander appartement zouden passen.
U hebt idd. geen recht op schadevergoeding. Het is in principe niet verstandig om verbeteringswerken te doen zolang U niet zeker bent dat u voor langere tijd kan blijven. Waarom hebt u dit niet besproken met de eigenaar voor u deze werkzaamheden begon ? Laat het een les wezen voor de toekomst.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard