Elektrische garagepoort werkt niet meer!

NatD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Elektrische garagepoort werkt niet meer!

#1 , 30 jan 2021 17:13

Geen enkele van mijn 2 afstandsbedieningen doen mijn garagepoort openen, die ik samen met mijn appartement huur. Dit laten herstellen, is dat een kost voor de huurder of de verhuurder? Er staat niks specifieks in het huurcontract daaromtrent. Huurcontract gestart in 2017 ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 30 jan 2021 17:25

Batterijtjes is voor de huurder.
Appartement....bent de enige gebruiker van die poort?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

NatD
Topic Starter

#3 , 30 jan 2021 17:33

't Zijn niet de batterijen aangezien de lampjes wel branden van de afstandsbedieningen als ik op het knopje duw, en ja, ik ben de enige gebruiker van de garage. Ik smeer de "rails" (of hoe dat ook mag heten) ook regelmatig enz.

Reclame

Thomas Morus

#4 , 30 jan 2021 17:43

Verhuurder verwittigen. Mogelijks is de motor of de ontvanger stuk.
Dat is voor de verhuurder.

ps: eens kijken of de motor onder stroom staat om uit te sluiten dat een zekering is uitgevallen

NatD
Topic Starter

#5 , 30 jan 2021 18:37

ps: eens kijken of de motor onder stroom staat om uit te sluiten dat een zekering is uitgevallen
Dat zal het vermoedelijk zijn, er zijn een paar stopcontacten die niet gaan ook in m'n garage. Verhuurder is toch op de hoogte gebracht, aangezien de zekeringskast van de garage in het appartement op de 1ste verdieping is, waarvan de huurder net verhuisd is (ik woon op het gelijkvloers). Dus vermoedelijk is daar een of andere zekering afgelegd/uitgevallen. Yep, 't zit hier allemaal raar in mekaar :P

Maar dankjewel voor de raad, Thomas, dan weet ik dat ook voor als de garage echt niet meer werkt :)

Thomas Morus

#6 , 30 jan 2021 18:42

Die huurder heeft waarschijnlijk de elektriciteit in het appartement uitgeschakeld niet wetende dat ook de garagepoort op die installatie is aangesloten.
Ik vermoedde zoiets!

freelance

#7 , 31 jan 2021 00:09

De zekeringkast in appmt van andere huurder ?
Verwarming installatie ook nog steeds in ander appmt ?
De boiler in de keuken werkt hopelijk toch nog ?
:D
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Thomas Morus

#8 , 31 jan 2021 00:24

Ik denk niet dat er in de garage van TS een keuken staat.....

NatD
Topic Starter

#9 , 31 jan 2021 01:09

De zekeringkast in appmt van andere huurder ?
Verwarming installatie ook nog steeds in ander appmt ?
De boiler in de keuken werkt hopelijk toch nog ?
:D
De boiler werkt nog, hoera. Yep, de garage is aangesloten op de zekeringskast van het ander appartement. Ik vermoed dat een vroegere eigenaar in het appartement op het eerste gewoond heeft, dat (als alles werkt) veel groter en luxueuzer (en met zonnepanelen) is dan dat op het gelijkvloers en dat de garage ook van die eigenaar was. En ja, de verwarmingsinstallatie is ook nog steeds op het ander appartement, en er moet om de 2 a 3 dagen water bijgestoken worden of het spel valt stil. Ik zal een sleutel krijgen van dat appartement om water bij te steken, maar de aangetekende brief ligt al klaar om te versturen dat dat in orde moet komen...
Ik denk niet dat er in de garage van TS een keuken staat.....
Ja, Thomas, dat gaat allemaal over mijn oh zo prachtige woning :mrgreen:

NatD
Topic Starter

#10 , 02 feb 2021 21:38

De vorige huurder had dus inderdaad een zekering uitgeschakeld. Ze vonden de stekker niet van de frigo/diepvriezer en daarom hadden ze die dan op die manier uitgeschakeld om te ontdooien, niet wetende dat daardoor de elektriciteit deels uitgeschakeld was in mijn garage. Dus dit topic mag afgesloten worden, tijd voor een volgende, jammer genoeg :x

Terug naar “Huren”