Verhuurder eist 6 maanden schadevergoeding!

Blaatpraat

Re: Verhuurder eist 6 maanden schadevergoeding!

#16 , 01 feb 2021 22:51

Ik ben toch voorzichtig. Alles hangt af van het feit of u uw contract goed gelezen hebt. De ervaring heeft mij geleerd dat contracten nogal eens foutief gelezen worden. Kan u het contract niet ergens posten zodat we het kunnen lezen?
Geen bezwaar .
Maar ik ga af op wat hier gepost wordt .
Als de TS bewust elementen zou achterhouden , kan het alleen maar in hun nadeel zijn .
Hebt u de immo al laten weten dat u volgens het contract gewoon mag opzeggen met een opzegtermijn van drie maanden? Doe dit en kijk eens wat hun reactie is.
Zie laatste post TS .
" Even een update van de situatie, we hebben ons opzeg dus doorgegeven op 28 februari, daar duidelijk in het contract staat dat de eerste 3 jaar opzeg mogelijk is. Nu krijgen we een document, die we moeten tekenen. Hierop staat: "

Moet waarschijnlijk 28 januari zijn .
Waardoor mijn antwoord veranderd naar : " einde opzeg 30 april "
Om advocaat van de duivel te spelen:
De kans lijkt mij klein dat TS op 28 januari de opzeg per exploot of tegen ontvangstbevestiging zou verzonden hebben.
Wellicht per normale AS, of zelfs mondeling.
TS mag dit gerust melden hier.
Maar indien het per gewone AS zou gedaan zijn, gaat de opzeg effectief in op 1 maart, en dus niet vandaag (de eerste van de maand, volgend op de derde werkdag, en dat is... vandaag).
Mogelijks muggenzifterij, maar mogelijks kan de immo hier op de strepen staan (en mogelijks is er niets aan de hand ook).

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”