Overnachten bij vriend in sociale woning

Yoomax
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overnachten bij vriend in sociale woning

#1 , 20 dec 2020 14:12

Zelf woon ik nog bij mijn ouders maar breng meestal zo'n 3 dagen per week door bij mijn vriend. Hij woont al voor het grootste deel van z'n leven in een sociale woning maar moet binnenkort verhuizen naar een sociaal appartement omdat zijn moeder overleden en is en ze met een persoon minder zijn.

We zijn ongeveer 5 jaar samen en voor een groot deel van deze periode ben ik gewoon wekelijks een paar nachten bij hem gaan logeren, deels ook omdat het toch niet vlak bij de deur is voor mij om dagelijks op en af te gaan en ik één van deze dagen ook verder naar mijn therapie rij wat anderhalf uur scheelt van bij mij thuis. Bij deze nieuwe appartementen is er enkel parkeerplaats die gehuurd kan worden ondergronds. Mijn vriend of zijn 2 broers waar hij mee samenwoont hebben geen auto of rijbewijs maar we dachten toch te horen om een plaats aangezien ik vaak langskom en met hem naar de winkel rij om dingen makkelijker te maken of voor als er iemand op bezoek komt. Deze appartementen zijn midden in de stad dus parkeren zal anders een ramp zijn.

Mogen ze om een parkeerplaats vragen als ze zelf geen auto of rijbewijs hebben en kunnen er problemen ontstaan als het mijn auto is die daar enkele dagen per week staat?
Ik ben altijd maar blijven slapen bij hem maar vanwege deze verhuis is deze vraag in mij opgekomen, zeker vanwege het parkeergedeelte.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 21 dec 2020 20:22

De evaluatie of u al dan niet daar woont en dus al dan niet domicilie fraude zou plegen is een feiten kwestie. Als dat effectief 3 dagen per week is wordt u niet beschouwd als ‘bijwoner’.
Als dat 5 dagen wordt wel. Indien u een vaste parkeerplaats claimt kan dat een element in de evaluatie vormen. Andere elementen zijn : bewijsbare locatie waar u gaat winkelen/sporten/naar de dokter gaat/bankiert enz.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii

#3 , 22 dec 2020 17:23

Waarom zou de verhuurder checken of er effectief een auto is ? Verhuurd is verhuurd tenzij de sociale maatschappij specifieke regels oplegt wegens parkeerschaarste. Check dus de voorwaarden bij de sociale maatschappij.

Reclame

Terug naar “Huren”