Failliet en beeindiging huurcontract

Resul007
Topic Starter

Failliet en beeindiging huurcontract

#1 , 19 okt 2009 13:25

Geachte,

In april heb ik een schoonheidssalon opgestart, ik huurde een pand waarin vroeger reeds een schoonheidssalon was gevestigd. Door de maanden heen kwam ik te weten dat de vorige eigenaars blijkbaar veel achterstanden hadden met betalingen, klanten met zonnebank abonnement kwamen bij mij om vergoedingen vragen, enz. Door het af en aankomen van deurwaarders, ik heb toevallig dezelfde achternaam als de vorige eigenaar, en kreeg hun dat natuurlijk niet uitgelegd, bleven natuurlijk de klanten ook weg. Uiteindelijk heb ik mij failliet laten verklaren en zit nu zelf met een berg schulden, begrijpelijk natuurlijk. Nu probeer ik mijn huurwaarborg, via de makelaar, terug te krijgen maar deze weigert dit. Heb ik een reden om deze waarborg terug te eisen aangezien ik duidelijk nadelige gevolgen heb ondervonden wegens de vorige huurders?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Resul

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 okt 2009 14:31

Lijkt me eerder dat u verhaal zal dienen te halen met de vorige huurders ipv de verhuurder.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 okt 2009 19:22

... kreeg hen dat natuurlijk niet uitgelegd ..
aan de voorzijde van het pand moet u als handelaar de gegevens van uw firma aanbrengen.
Deurwaarder verwijzen naar uw firmanaam en ondernemingsnummer en fijntjes opmerken dat er zoiets bestaat als een kruispuntbank.
Nu is het natuurlijk te laat...

Reclame

Terug naar “Huren”