Huur opzeggen autoplaats

Lies12345
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur opzeggen autoplaats

#1 , 03 nov 2020 13:20

Hallo,

Ik huur een autoplaats in een garagecomplex sinds 01/09/2020, maar zou deze nu graag opzeggen.
In de huurovereenkomst staat het volgende beschreven:

"Deze huurovereenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minstens drie maanden, aanvang nemend op 01/09/2020. Indien de huurder na verloop van deze termijn gebruik zou blijven maken van het gehuurde goed, met instemming van de verhuurder, dan wordt dit contract stilzwijgend voortgezet en omgezet in een contract van onbepaalde duur, opzegbaar per aangetekende brief, mits een opzeggingstermijn van 1 maand, ingaande op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin wordt opgezegd."

"De huurprijs is vastgesteld op €240 per 3 maanden/per plaats en is steeds voor een volledige periode van drie maanden betaalbaar. Elk kwartaal wordt u een huurrekening overhandigd..."

Wanneer eindigt mijn huurcontract als ik nu (03/11/2020) opzeg?
Hoe ik het zelf lees is dat het momenteel gaat om een contract van bepaalde duur van 3 maanden, dat daarna stilzwijgend wordt omgezet in een contract van onbepaalde duur. In dat geval zou mijn contract eindigen op 30/11/2020, op voorwaarde dat ik nu opzeg, klopt dat?

Als het voorgaande juist is, en mijn contract dan eindigt op 30/11/2020, wat dan met de reeds betaalde huur?
ik heb namelijk €80 betaald voor de huur van september, en vervolgens €240 betaald voor de huurperiode van oktober tem december.
Kan ik dan de huur van de maand december terugvorderen?

Alvast bedankt voor uw hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 nov 2020 13:42

Gemeen huurrecht.
U huurt voor 3 maanden nl september oktober november.
Edoch u hebt ook al huur betaald voor december dus uzelf hebt huur al verlengt. Opzeg gaat in maand nadat u hebt opgezegd. Dus op 1 december om te eindigen 31 december.
Moet dus op ouderjaaravond leeg zijn en sleutels terug bezorgt ten laatste om 23.59.
PS als huurders of verhuurders met twee waren dienen beide huurders te tekenen in AS en dient aan elke verhuurder een AS gestuurd te worden liefts met een Antwoord / Reponse kaart./

Reclame

Terug naar “Huren”