Beste,
Ik verhuur een huis waarbij in het contract staat dat de onderhoudswerken aan de schoorsteen voor de huurder zijn. Nu heeft de huurder een kraaiennest in de schouw en hij wil dat ik er een rooster op laat leggen. Omdat het een strooien dak heeft moet dit via hoogtewerker gebeuren. Ben ik dit verplicht als verhuurder?
Is het ledigen van de beerput (sceptische put) voor de huurder of de verhuurder?
Ik heb nog een laatste vraag. De huurder, die nu 1 jaar in het huis woont, vraagt om een aantal werkzaamheden uit te voeren zoals herschilderen van de buitenkant van het huis en vervangen van balken van de veranda. Ik wil mijn plichten als verhuurder nakomen maar weet niet goed of de huurder dit kan eisen. Op zich is de toestand net hetzelfde als bij de plaatsbeschrijving en het schilderen van de buitenkant is enkele jaren geleden nog gedaan. Voor mij zijn dit verbeteringswerkzaamheden die ik op termijn wel wil doen (liever in de zomer) maar ik vind niet dat deze een dringend en dwingend karakter hebben. Ben ik hier fout? Maakt de wet een onderscheid tussen dringend herstellingen of verbeteringswerken?
Bedankt voor jullie antwoorden.