AUB, Dorika vraagt hulp

dorinka
Topic Starter

AUB, Dorika vraagt hulp

#1 , 08 okt 2009 00:01

5 dagen de tijd appartement te verlaten na schrijven van de advocaat van de verhuurder. Kan het menselijker ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 08 okt 2009 06:56

alleen na een vonnis van een rechter kunt ge uit een woning/appartement worden gezet.

JohnD

#3 , 08 okt 2009 11:33

Luister Dorinka, het is hier door mij en anderen reeds herhaaldelijk gezegd dat er door die mensen een spelletje blufpoker word gespeeld. Trouwens als die brief van de advokaat niet per AS verzonden is gaat die bij mij sowieso in de prullemand. Zoals Drone zegt moet die zaak eerst voor een vrederechter verschijnen. En dan nog ben je ver van een uithuiszetting verwijderd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 okt 2009 11:42

Zoals inderdaad reeds herhaaldelijk vermeld kan een advocaat dit niet zelf opleggen. Helaas bestaat er een categorie van minderwaardige advocaten die alles doen als je ze maar betaalt.

In dergelijke gevallen wend ik mij steeds tot de politie en laat hen een PV opstellen tegen de advocaat in kwestie voor stalking/bedreiging/afpersing. En geloof me, deze practische benadering doet meestal wonderen!

bosprocureur

#5 , 08 okt 2009 12:51

Luister Dorinka, het is hier door mij en anderen reeds herhaaldelijk gezegd dat er door die mensen een spelletje blufpoker word gespeeld. Trouwens als die brief van de advokaat niet per AS verzonden is gaat die bij mij sowieso in de prullemand. Zoals Drone zegt moet die zaak eerst voor een vrederechter verschijnen. En dan nog ben je ver van een uithuiszetting verwijderd.
Kan het zijn dat wij hier iets missen ? Heeft dit een voorgeschiedenis van betwisting, dagvaarding, al dan niet betekening ?

M.i.is deze informatie noodzakelijk, om niet in het wilde weg verder te gissen

Rebel-with-a-cause

#6 , 08 okt 2009 16:15

Kan het zijn dat wij hier iets missen ? Heeft dit een voorgeschiedenis van betwisting, dagvaarding, al dan niet betekening ?

Bosprocureur, als je alle berichten van de topicstarter erop naleest, merk je al snel hoe de vork in de steel zit.

bosprocureur

#7 , 08 okt 2009 17:27

Bosprocureur, als je alle berichten van de topicstarter erop naleest, merk je al snel hoe de vork in de steel zit.
Sorry,
Ik had beter moeten weten, maar het zou wellicht beter zijn van de topicstarter om niet telkens een nieuwe topic te starten. Bedankt voor de link trouwens

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 okt 2009 19:11

Zoals reeds door enkele is gezegd.
Uw verhuurder kan pas met een vonnis de nodige aktie laten ondernemen NADAT het vonnis aan u betekend is geworden .
Dan kan NA enige tijd een deurwaarder uw goederen komen opschrijven en daarna kan de deurwaarder een uithuiszetting aanvragen - dan zal de gemeente en de politie erbijzijn.
Tegen zulk vonnis waarvoor je normaal gedagvaard zult worden kan je nog in beroep gaan.

Dat wil dus zeggen dat uw verhuurder alles wat hij zegt -- en ook wat die advocaat zegt NIET KAN op dit moment.

De verhuurder en iedereen die niet over een geldige titel beschikt ( deurwaarder (UITVOERBAAR VONNIS) - politie (HUISZOEKINGBEVEL of HETERDAAD) moeten bij u buitenblijven.

Wat doet u - zoals JohnD zegt maar bel liefst de 101 - anders komt de brandweer. U hoeft niet in te haken maar laat de hoorn gewoon ernaast liggen - kan het CIC (101) ineens meeluisteren en dat wordt geregistreerd.

Ook al is het een opslagplaats en is het volgens de wetgeving geen bewoonbaar huis toch is het voor de wet uw WONING en dus onschendbaar.

Alleen de personen die u binnenlaat kunnen daar binnenkomen ( * of wettelijke reden hebben).

U verandert DADELIJK de sloten zodat uw huisbaas zo wie zo niet meer binnenkan.
Ik ben al enkele malen geconfronteerd geweest met zulke huisbazen en de politie is dan hard opgetreden.
Wat kan de politie doen - huisvredebreuk bij dag is strafbaar als hij gepaard gaat met bedreigingen - geweld - valse sleutels ( uw huisbaas gebruikt een exemplaar dat hij nog heeft is dus een valse sleutel)
Als uw huisbaas een vorowerp uw eigendom verplaatst wordt het (poging) diefstal met braak - valse sleutels- als hij u nog aanraakt dan is het met geweld.
De politie kan (moet eigenlijk) de man gezien heterdaad arresteren ( bevoegdheid van een officier gerechtelijke politie) - parket in kennis stellen en dan de instructies volgen. De voorwerpen die gediend hebben om het misfrijf te plegen kunnen ( zullen) met beslag bezwaard worden door de politie.

Gezien dit een wanbedrijf is zal de verhuurder ook opgenomen worden in de nationale databank politie.

Naar gelang de ernst (zwaarte) van de gepleegde feiten kan( zal) het parket betrokkene laten voorleiden voor de onderzoeksrechter.( gezien er meer dan 6 mdn gevangenisstraf op staat).

Al de rest is een burgerlijke procedure die normaal via de vrederechter verloopt

dorinka
Topic Starter

#9 , 08 okt 2009 21:32

Dank u voor alle tips, morgen gaat mijn man bij de juridische dienst, alle uitleg geven.Het grootste probleem is nog steeds dat wij nooit een huurcontract gekregen hadden. Ik denk meer en meer dat het heele gebouw een opslagplaats is. Er is nooit een beschrijving geweest en daar de verhuurder verklaard aan zijn advocaate dat wij dit tot een woonst hebben ingericht wilt dit ook zeggen dat ingebouwde keuken, nieuw gas fornuis, wc appart en badkamer door ons is gezet ? Dan kunnen wij alles afbreken, alsook de radiator's. Dus veronstel ik dat als dit te weten komt via een vrederechter hem een fikse boete te wachten staat, hoger dan de inhoud van zijn gerief wat ik al vernoemde hier al stond. In de brief werd werd gemeld dat wij adres ...... nr 110 in beslag hebben genomen maar als opslagplaats. Maar 110 bestaat volgens de gemeente niet, ook niet dat het over de gelijk vloer gaat. Het appartement heeft nog twee koppels boven ons wonen. De brief werd gestuurd naar onze toekomstig huis. De twee huis bellen dragen geen naam van de inwoners. Behalve Electrabel stond op 109 in de zelfde straat. Morgen hopen wij meer te weten, ik dank jullie allen !

dorinka
Topic Starter

#10 , 09 okt 2009 17:48

Beste forum mensen, hebben het nodige gedaan om juredische hulp en informatie te verkrijgen. Pech via de juredische dienst waar mijn man werd door verzonden via de gemeente. Deze persoon is ziek en komt pas maandag terug. geen vervanging, de brief kregen wij woensdag avond toen wij thuis kwamen. Dus konden wij via het secetariaat pas donderdag morgend een afpraak maken voor vrijdag morgend. De heele uitleg weer geven aan het politie kantoor kunnen niets doen. Weer naar de gemeente, daar kunnen ze alleen maar vast stellen dat het hier over een opslagplaats ging, hoe het met die 2 andere verdiepingen zit wilden ze dit niet melden. Daar alleen mijn man verlof genomen had vandaag, ik ben pas terug gaan werken sinds nu maandag. Ik was verleden week 4 dagen ziek. Dus probeer ik, heb ik tenslotte al gedaan e-mail's verzonden naar slachtoffer hulp, huurders vakbond, politie kantoor, juredische dienst en burgemeester. Twee dagen later heb ik nog geen enkel hulp of antwoord gekregen.

Terug naar “Huren”