Herstelling boiler

kekokie
Topic Starter

Herstelling boiler

#1 , 01 okt 2009 22:21

Ik huur een appartement nu sedert april 2009. In het appartement hangt een doorstromer. Al snel bleek eigenlijk dat die niet honderd procent werkte, maar ik had er geen erg in (ben gewoon van een gewone boiler, en dus heb je niet altijd warm water, doorstromers werken natuurlijk anders).

Blijkt dat de thermostaat niet altijd aanslaat als je warm water neemt (soms wel, soms niet).

Dit zou misschien door kalk of iets dergelijks komen.

In het contract staat dat ik verantwoordelijk ben

)- het regelmatig onderhoud en nazicht van verwarmings-, electriciteits- en gasinstallatie. (...) De huurder zal jaarlijks en bij vertrek een nazicht- en onderhoudsbeurt laten gebeuren. Alle installaties moeten door de huurder in goede staat van werking worden gehouden. Zij moeten gevrijwaard worden van vorst- en andere risico's.
- het onderhoud en nazicht van de sanitaire installatie, met inbegrip van het ontkalken van de boiler (indien nodig), het vervangen van kranen, het ontstoppen van leidingen, enz. Kleine herstellingen van afvoerbuizen en leidingen zijn eveneens ten laste van de huurder. De huurder zal geregeld en bij vertrek de putten (septische putten, regenputten enz) laten ledigen en afvoerpijpen en goten reinigen.

Ik heb echt alle begrip dat ik insta voor het onderhoud, maar het lijkt me nogal wiedes dat er ook nog onderhoud gebeurde vooraleer ik er introk? (Vorige huurder werd eruit gegooid (terecht weliswaar, en daar heb ik nu nog de gevolgen soms van).
Moet ik dus deze herstelling bekostigen, of kan ik deze verhalen aan de verhuurder? Deze kost is niet gekomen door mijn gebruik, maar wel nog door de vorige huurder(s).

[/i]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 okt 2009 22:40

Op zes maanden kan een dergelijk toestel niet verkalken. neem contact met de verhuurder en geef het probleem aan. Het is zo dat je voor het onderhoud van dergelijke toestellen als huurder verantwoordelijk bent. Niemand kan je echter verantwoordelijk stellen voor het feit dat de vorige huurder zijn verantwoordelijkheden niet respecteerde en jou nu met de het resultaat hiervan confronteert.

Ik zou met de verhuurder trachten een akkoord te maken in die zin dat je in de eventuele kosten ter reparatie evenveel bijdraagt als de loodgieter normaal zou rekenen voor een jaarlijks onderhoud. Op die wijze heb je weer continue warm water, ben je voor 12 maanden in orde en ziet de verhuurder in kwestie dat hij ditmaal ander vlees in de kuip heeft. Uiteindelijk kost het je op die wijze niet meer dan wat het jaarlijks onderhoud anders zou kosten.

just an idea..

Reclame

Terug naar “Huren”