Zelfstandige in bijberoep huurwoning

Maitecaladoreyes
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Zelfstandige in bijberoep huurwoning

#1 , 27 apr 2020 18:49

Ik wil zelfstandige in bijberoep worden. Ik ga mijn huurwoning niet gebruiken als handelspand en ga de huur ook niet inbrengen. De huisbaas is er akkoord mee als er voor hem niks veranderd financieel. Ik vind over al wetteksten terug over wat er gebeurd als je wel de huur inbrengt.

Mensen zeggen dat als ik geen huur inbreng, het niet als handelspand gebruik ik zelfs geen toestemming nodig heb van de huisbaas maar hij wilt graag dat ik iets op papier zet zodat hij gerust is en ik gwn kan starten als zelfstandige in bijberoep. Kan iemand me wijzen naar de wettelijke uitleg / wetgeving hier over waar dit in staat dat je je huurwoning mag gebruiken voor je maatschappelijke zetel als je er geen handel drijft en ook geen onkosten inbrengt van de woning?

Ik zou alleen mijn materiaal voor mijn spullen inbrengen en dus geen stroom, huur, water en dergelijke...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josciscojos
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2020 20:04

Gewoonlijk staat in je huurcontract dat er geen zelfstandige activiteit mag opgestart worden.

Gewone huur niet belastbaar voor je huisbaas....handelshuur is belastbaar inkomen voor je huisbaas.

Belangrijkste zal zijn geen 'huur' in te brengen!!!!

Reclame

Terug naar “Huren”