Immo intimideert bij vragen naar onderhoud cv en boiler warm water

Jess.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Immo intimideert bij vragen naar onderhoud cv en boiler warm water

#1 , 06 mar 2020 08:19

Hallo,

Ik heb even een nieuwe vraag geformuleerd, omdat ik dringend nood heb aan extra duiding bij volgende advies:
"Verhuurder (Immo) dient de twee laatste erkende onderhoudsattesten voor te leggen van de cv aan de nieuwe huurder.
Indien ze dat niet doen of kunnen, moeten zij op hun kosten een onderhoud laten uitvoeren. Zij dienen immers het pand te leveren conform het huurdecreet."

Betekent dit dat zij het pand dus voor de huur met de nieuwe huurder aanvangt in orde moeten brengen conform de wet en zolang de situatie aanhoudt tijdens de huur met de nieuwe huurder zij in gebreke zijn? Ik mag dus aandringen dat zij dit onderhoud effectief doen en me er een attest van ter bewijs bezorgen?

Ik word zodanig geintimideerd en uitgescholden alsof ik onredelijk ben bij elke vraag dat ik erover begin te twijfelen. Bedankt dus voor uw reactie, want ik zou graag de discussie kunnen in de kiem smoren en zeggen dat ze zich mogen gaan verantwoorden bij een vrederechter en wil daarom graag bevestiging over bovenstaande. Bij elke kans die ik geef om hun fout recht te zetten krijg ik discussie alsof ik degene ben die iets misdoet om zelfs maar op te komen voor mijn rechten als huurder. Het is uitputtend en ik wil graag dat het stopt.

Bedankt dus alvast voor jullie advies.

Vriendelijke groet,
J.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 06 mar 2020 08:27

Uw redenering klopt volledig, verhuurder moet huurwoning leveren conform de wettelijke bepalingen van het Vlaamse huurdecreet. Het moet voldoen op vlak van gezondheid en veiligheid.
Aangetekend in gebreke stellen niet wachten.
Immo doet zijn werk niet, dat is dan wel duidelijk.

Jess.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2020 08:40

Heel erg bedankt!

Reclame

Terug naar “Huren”