Mijn ex partner heeft het huis verlaten en zijn adres veranderd, hij woont hier niet meer maar het huurcontract staat nog op beiden tot eind dit jaar . We hebben samen een autolening maar een overeenkomst op papier dat ik deze alleen afbetaal en hij mij de helft van de huur betaald tot ik eind dit jaar kan verhuizen. Nu wil hij bijkomende overeenkomsten over inboedel en autolening. Hij heeft mijn dubbel van het inschrijvingsbewijs van de nieuwe auto meegenomen, spullen die van hem waren en als een dief in de nacht vertrokken. Nu zit hij in de problemen en kan geen lening krijgen , wil dat ik de autolening op mij alleen neem maar dat gaat de bank niet toelaten denk ik . Ook wil hij nu een inboedel beschrijving, heeft hij nu hij hier niet meer woont nog wel ergens recht op of kan hij nog iets van mij eisen ? Als hij niet bijlegt in de huur moet ik zelf zorgen dat ik rondkom , heb ook nog een student in huis “niet zijn kind” .
Ben ik hem nog iets verplicht en moet ik hem nog binnenlaten als ons huurcontract nog samen verbonden is? Hij heeft een woonst , mijn tweede auto heb ik volledig op hem overgezet voor we het samenlevingscontract verbroken. Hij kan blijkbaar zijn borg niet betalen maar zijn problemen zijn in principe niet mijn problemen of zie ik dat verkeerd in ?