Vrijgeven waarborg huurovereenkomst

Connyvdb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vrijgeven waarborg huurovereenkomst

#1 , 02 mar 2020 23:05

Beste,

Met mijn ex-partner huurden we tot een jaar geleden samen een appartement. Ondertussen zijn we hier beide weg, maar de waarborg zit nog steeds vast bij de bank aangezien hij het vertikt om naar de bank te gaan. Welke stappen kan ik ondernemen? En aangezien het huurcontract op beide namen stond zijn we verplicht om beide bij de bank aanwezig te zijn?
Alvast bedank voor het advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 03 mar 2020 01:57

Als nog meer druk niet werkt is de enige oplossing om naar de vrederechter te stappen, ofwel zelf ofwel via een advocaat. Als jouw ex-partner ook na een vonnis niet meewerkt dan is bovendien een deurwaarder onvermijdelijk. Die is niet gratis.

LennieK

#3 , 03 mar 2020 13:20

begin met eerste eens bij de bank te polsen als ze het kunnen vrijgeven. Normaal mag het niet, maar je weet nooit.

Lukt dat niet, dan moet je inderdaad via het vredegerecht de waarborg los proberen te krijgen.

Reclame

mava105

#4 , 03 mar 2020 19:51

Maar begin er al mee uw ex-partner een aangetekende brief te sturen en vraag hem om voor xx/xx samen naar de bank te gaan voor de vrijgave. Dan heb je toch al iets in handen bij de vrederechter. Ik neem aan dat de verhuurder de waarborg al heeft vrijgegeven?

Franciscus

#5 , 24 mar 2020 17:44

Men hoeft zelfs niet samen aanwezig te zijn maar men dient wel allen te tekenen.

Terug naar “Huren”