Probleem huurder

BokMan
Topic Starter

Probleem huurder

#1 , 10 sep 2009 22:42

Dag allemaal,
Ik heb een probleem met mijn huurder :/

Hij huurt mijn gelijkvloers als kantoor sinds 2,5 jaar met als voorwaarde op onze contract:
- maandelijkse prijsvermindering op voorwaarde dat hij met deze som de ramen en deuren vervangt. (hij is de eigenaar van zo'n bedrijf)

Ik moet hem elke maand bellen om het geld te vragen en nu hoor ik dat hij eruit wilt en dat ik het contract moet verbreken.
Hij wilde ramen en deuren niet meer vervangen of de som van de verminderingen niet betalen, omdat hij de ruimte toch niet gebruikt heeft voor een lange tijd zegt hij.

Wat kan ik hieraan doen? Onze contract is niet geregistreerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 sep 2009 12:32

Als hij de opzeg nog niet heeft betekend kan je nog steeds registreren. (niet vergeten dat regels voor handelshuur anders zijn dan regels voor woninghuur)

Als hij het contract wenst te verbreken zal dit volgens de regels van het handelsrecht dienen te gebeuren.

Als hij bepaalde voorwaarden voor de huur van het pand niet heeft uitgevoerd kan je hem tot deze verplichten via de rechter of een om een vergelijkbare compensatie verzoeken. Niet registratie van het contract doet geen afbreuk aan de huurvoorwaarden.

Handelsrecht en zeker de verbreking van handelshuur kan complexe vormen aannemen. Uit eigen ervaring neem ik voor dergelijke toestanden steeds een advocaat in de arm..

Reclame

Terug naar “Huren”