Wie kan mij informeren?
Wij betrekken sinds 02/09/2018 een magazijn.
Hiervoor krijgen wij maandelijks een factuur met een te betalen bezettingsvergoeding.
Voor deze bezetting werd geen huurcontract opgemaakt.
Dit factuur wordt maandelijks aan ons bezorgd per mail. Elke factuur dat we ontvangen wordt volgens de opgegeven betaaltermijn betaald.
Een dik half jaar geleden ontvangen wij geen facturen meer. Onze boekhouding rappelleert de pandeigenaar en hij ging dit in orde brengen.
Enkel weken later ontvangen we een dagvaarding voor ontbinding huurcontract(terwijl er geen getekend is??) op basis van 3 openstaande facturen.
We rappelleren nogmaals de pand eigenaar en deze geeft toe dat er iets is fout gegaan en we ontvangen alsnog de 3 missende facturen welke wij hem onmiddellijk overmaken.
De dagvaarding tot verbreking wordt uitgesteld naar zitting half januari 2020. Tot op heden is er ook geen enkele achterstand in bezettingsvergoeding
Sinds begin van de maand dringt de pandeigenaar aan om toch een huurcontract te tekenen. We krijgen bericht dat dit klaar ligt op zijn kantoor en dat we daar kunnen komen tekenen.
Door de drukte lukt me dit niet en na veel zever wordt het contract per mail overgemaakt.
Ik merk in het contract op dat de huurperiode vermeld in het contract ingaat op 02/09/2018 en eindigt op 31/08/2019 en dat de datum van het contract op datum van 02/09/2018 staat. Dus geantidateerd.
Ik wijs de pandeigenaar hierop terecht en vraag een correcte aanpassing van het document
Hij reageert met woorden dat de termijn correct is aangezien we er reeds van 02/09/2018 inzitten via bezettingsvergoeding en het contract vermeld dat de eerste periode van een jaar stilzwijgend wordt verlengd. Dezelfde uitleg krijgen we over de datum van het document. Want we zaten al in het pand onder bezettingsvergoeding van 02/09/2018.
Dus hij weigert deze datums aan te passen.
Nu ben ik van mening dat, wanneer ik dit ongewijzigd document onderteken, ik mezelf de duivel aandoen.
Want naar mijn mening heeft hij dan een geldig huurcontract dat hij midden januari kan voorleggen en trachtte een verbreking te bekomen(weet niet op welke basis) en kan hij aanspraak maken op 6 maand schade/werderbelegingsvergoeding.
Wat is jullie mening en hoe kan ik hier best handelen?
Ik hoor het graag