kandidatuur huurhuis ingetrokken

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

kandidatuur huurhuis ingetrokken

#1 , 16 dec 2019 09:54

ik stelde een huis te huur, na bezichtiging stelde iemand zijn kandidatuur, die ik aanvaardde
en stuurde ik per mail het huurcontract door.
De kandidaat bevestigde akkoord te gaan met het huurcontract per email .

nu krijg ik vandaag doodleuk een email dat ze toch niet wil huren.

heb ik recht op schadevergoeding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 16 dec 2019 10:06

Ik denk dat hier de kandidaat huurder hier wel een verbrekingsvergoeding zal moeten betalen van 3 maanden.
In het woninghuur decreet is geen sanctie voorzien voor de foutieve opzegging van een niet-aangevangen huurovereenkomst.
In zo’n geval zal het de Vrederechter zijn die bij gebreke aan akkoord tussen de partijen naar billijkheid een vergoeding zal begroten die de schade van de opgezegde partij dekt.

bosprocureur
Berichten: 6878

#3 , 16 dec 2019 10:17

Even een kosten-baten analyse maken.

Met andere woorden, is het sop de kool waard?

Reclame

KJ86
Berichten: 2668

#4 , 16 dec 2019 10:26

Hoe lang is de termijn tussen akkoord en verbreking?
Wanneer moest de overeenkomst ingaan?

mava105
Berichten: 22317
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 16 dec 2019 10:38

Daarom is het altijd beter alles persoonlijk af te handelen en niet steeds via mail of SMS. Laat die kandidaat huurder vaan huis komen en leg hem daar de nodige documenten ter ondertekening voor, en kan je gelijk ook bijkomende info over het gebouw geven , en leer je uw huurders kennen. Zeer belangrijk voor een verhuurder.
Als ik verhuur en er is een goede kandidaat, laat ik die bij mij thuis komen, en leg hem het huurcontract voor en geef de nodige uitleg hierbij.
Maak verder afspraken voor waarborg en plaatsbeschrijving, verhuis, eerste huur, enz.....

bosprocureur
Berichten: 6878

#6 , 16 dec 2019 10:55

Eigenlijk ga ik ook graag die documenten afgeven bij een huurder, kwestie van te zien welk vlees ik in mijn kuip krijg... Soms zeer informatief, maar dat zal wel indruisen tegen de Heilige Privacy zeker ?

Terug naar “Huren”