Mag huurder reparatie verwarmingstoestel enkel in het weekend eisen ?

Francistilborghs
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Mag huurder reparatie verwarmingstoestel enkel in het weekend eisen ?

#1 , 27 nov 2019 11:24

Beste,

Mijn huurder meldt mij een defect aan het verwarmingstoestel. De firma Junckers kan langskomen voor reparatie alle weekdagen tussen 8u en 17u. Mijn huurder eist echter dat de herstelling gebeurt in het weekend. Daar rekent de firma 30 euro extra voor en de huurder eist dat ik die meerprijs voor mijn rekening neem. Ik heb voorgesteld dat de huurder de sleutel aan een vriend, een familielid of eventueel aan mij geeft, zodat de reparatie kan doorgaan zonder meerprijs, maar daar wil hij niet van weten. Mijn vraag : 1) kan de huurder eisen dat de reparatie in het weekend gebeurt of moet hij de woning beschikbaar stellen tijdens weekdagen voor herstelling ? 2) Als de vakman toch in het weekend zou komen, wie draagt dan de meerprijs van 30 euro ? Alvast dank voor de info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2019 11:45

neen, hij kan dit niet eisen. Als hij vraagt om in het weekend in te plannen, dan zal hij de meerkost moeten betalen. Laat dit hem maar duidelijk weten (op papier, en zo nodig aangetekend!) want het zal natuurlijk op jouw factuur staan (die jij volledig moet betalen). Tenzij ze bij Junckers zo zot/vriendelijk zijn om twee facturen te willen opmaken...

Oude Belg

#3 , 28 nov 2019 11:45

Laat dit hem maar duidelijk weten (op papier, en zo nodig aangetekend!) want het zal natuurlijk op jouw factuur staan (die jij volledig moet betalen). Tenzij ze bij Junckers zo zot/vriendelijk zijn om twee facturen te willen opmaken...
Kan je hem die € 30 niet laten betalen voor je die firma belt?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Huren”