Opzegtermijn en boete.

zazawieke
Topic Starter

Opzegtermijn en boete.

#1 , 31 aug 2009 21:50

Ik heb vorig met mijn vriend een appartement gehuurd op datum van 1 april 2008. Dit met een een contract van 3 6 9 jaar. Nu hebben we omdat we graag groter willen wonen onze opzeg gedaan op 1 augustus 2009 per aangetekend schrijven naar de huisbaas. In ons contract staat er iets in van een boeteclausule. Ik heb aan onze huisbaas gevraagd of hij dit ging toepassen en heeft ons toen mondeling toevertrouwd, zolang jullie een nieuwe huurder hebben, is dit voor mij geen probleem, zolang de huishuur maar doorloopt. Nu verhuizen binnen 3 weken naar onze nieuwe woonst, we hebben voor deftige huurders gezorgd en deze mensen hebben al een nieuw huurcontract afgesloten dit per 1 oktober 2009. Nu komt onze huisbaas af dat we toch 2 maanden boete betalen. Is dit wettelijk? Wij hebben tenslotte andere mensen gezocht die ons contract hebben overgenomen. Wie kan ons raad geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 sep 2009 09:22

Wettelijk heeft de verhuurder hier recht op. Als er afspraken gemaakt worden bevestig je die ALTIJD per AS zeker als het gaat om boetes, achterstallen of schadevergoedingen.

Nu heb je niets om verweer mee te bieden en is het woord tegen woord. Geen enkele vrederechter gaat hier rekening mee houden. Zeker niet aangezien de verhuurder enkel vraagt wat de wet hem toekent.

Reclame

Terug naar “Huren”