Huurwaarborg

Jonas98
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 06 nov 2019 19:26

Geachte lezers,

Het is beetje lang maar als je de vetgedrukte leest, is de samengevatte versie en op het laatste wat nuttige informatie.

Ik ben een student die onlangs een appartement aan zee gehuurd heeft voor 2 jaar lang, telkens een huurcontract van 9 maanden. Gaat om dezelfde verhuurder. En ik krijg mijn huurwaarborg niet terug... Deze appartement is geregistreerd als een vakantiewoning, 2de verblijfplaats...

Het gaat om een raam die in de living is. Er is een raam die niet lucht dicht is, als je de raam sluit is er een spleet die je uw vinger naar buiten kan steken, die niet goed functioneert, raam frame die niet stevig is, als je met uw pinkvinger op de frame duwt zie je de frame vervormen, raam hendel werkt niet als behoren en is ook niet stevig, die hendel/raam heeft ook een omgekeerde mechanisme, dus de Kip stand van de hendel is voor raam open te doen en open positie is voor de raam op kip te zetten, anders dan de andere ramen die in de woning zijn. omdat de raam omgekeerde mechanisme heeft en die al jaren lang +- 10 jaar verhuurd wordt als vakantiewoning is frame ook niet meer recht, omdat ze niet weten dat de raam omgekeerd werkt dan alle andere ramen in "de woning en hele wereld", ENZ...

Voor dat ik dit appartement heb gehuurd had de verhuurder zelf moeilijk mee om die raam open te krijgen!!! advies was om die raam vaak eens met WD40 te spuiten en wat onderhouden omdat de raam vast kalkt door zeezout. en ja die omgekeerde mechanisme verhaal dat die vakantie hangars de raam sneuvelen. :roll: :shock: :roll: ... + Ik had dit gemeld ter plaatste van die raam is in slecht staat en de reactie van mevrouw "ah, jha kweet het tis aan de zee e! Alles wordt aangetast door de zeewater (zoutige vocht)". En ja verder niets aan gebeurd!.

Huurcontract werd beëindigd door dat ik de huis niet kon opwarmen door die raam en de appartement werd ook verkocht, netjes op einde van de huur. Alles netjes gelopen. Sleutel overhandigd, ik had gelezen dat best is om een uittrede plaatsbeschrijving te maken en ik heb dit 5 keer gevraagd om een uittrede plaatsbeschrijving te maken maar mevrouw vond dit niet nodig en ik zei kom met ons mee rond lopen in de appartement en maak een uittrede plaatsbeschrijving maar mevrouw vond dit niet nodig. okey dan, sleutels overgedragen aan de verhuurder en we zijn weg. Na +-30 min zijn we terug gegaan voor de meterstanden op te nemen + bericht van de verhuurder dat er een probleem was. en mooi aangebeld en verhuurder zei dat de raam niet meer open krijgt... We waren geshockeerd van hoezo krijg je die raam niet open?...... De raam ging niet meer open, mijn vader heeft ook eens geprobeerd want we geloofden de verhuurder niet en ja raam ging niet open.... AAN BUITENKANT VAN DE RAAM IS ER EEN TE KOOP PLAATJE, 3de verdieping, en onmogelijk om met 1 hand of 2 handen los te krijgen, je moet echt aan da plakkaat trekken zodat hij los komt Na 1 uur krijgen we een bericht dat ze vakman stelt voor kraan, vakman voor dit, vakman voor dat, enz... we gingen niet akkoord en we rijden terug met mijn vader naar de appartement. in appartement is er een waterverzachter wat kan ik tegen doen als de kraan verkalkt + verhuurder zelf de kraan losrukt van de gootsteen en niet meer goed open kan draaien "wd40 opspuiten was de reactie van de verhuurder. lekker gezond!!!!... We hebben gezien dat de TE KOOP PLAATJE WEG WAS... Verhuurder heeft de raam op kip-stand volledig geopend + die te koop plaatje weggenomen waar je echt niet met 2 handen kan weg nemen heeft ze gedaan met 1 hand + die grote raam openhouden die zeker 120 cm op 120 cm is, onmogelijk? ik heb bewijs, ik heb haar zo laten schrijven dat ze het zo heeft opengedaan!.

hij wou vakmanschap laten komen... Maar ondertussen 1 dag nadien werd de appartement als vakantiewoning minstens door 20 vakantiehangers, +- 3 maanden lang verhuurd geweest... kon me volgen op website. maar ja tis zomer 30 graden iedeeren wilt die raam open krijgen...... en ja vakmanschap kwam nadat de vakantiehagers zijn geweest dus aan mij werd er door verhuurder altijd verteld dat de vakmanschap, morgen, overmorgen, volgende week, namiddag gaan ze komen, volgende maand, 20'ste, 25'ste, die zijn in verloof, morgen komen ze hoor, ja ja die zijn er....... tot 3 maanden later.., factuur was ook zelfde verhaal, morgen, overmorgen.... staat vermeld door verkeerd gebruik en manipulatie?

ik wil raad A.U.B. huurwaarborg is vast in bank

*type document huur/pacht - uitsluitend huisvestig
*Huurcontract (niets vermeld over raam, ofz... enkel kleine herstelling die niet zijn veroorzaakt door overmacht, slijtage, of door derden)
*Geregistreerde huurcontract
*Sleutels overhandigd aan verhuurder dag zelf en voor dat al die problemen waren
*Geen intrede-plaatsbeschrijving wel een inhoudsbeschrijving bv 6 besteks, 2 lampen, televisie,...., niets van foto's het lijkt op boodschappen lijstje...
*Geen uittrede-plaatsbeschrijving, mevrouw vond het niet nodig, zelf niet met ons mee te lopen in de appartement maar mevrouw vond dit niet nodig
*Na vertrek, sleutels overhandigd...., +- 40 min later melding raam gaat niet meer open
*1 dag later zomer periode, 30 graden, verhuurd als vakantie woning minstens 20 keren aan vakantiehangers verhuurt
*Pas na 4 maanden is vakman gekomen 'Verkeerd gebruik en manipulatie' + mevrouw heeft zelf de raam verkeerd gebruikt en gemanipuleerd + die 20 vakantiehangers die de raam willen open krijgen omdat het te warm was.... appartement aan zee!!!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”