Hallo,
Ik heb een vraag
Begin oktober is mijn woonst ongeschikt bevonden voor verhuur.
Mijn verhuurder heeft nog steeds niets inorde gemaakt en ook zit ik al enige tijd zonder verwarming. Dit zou voor mijn eigen kosten zijn. Het gaat hier om een gaskachel die om de 2 jaar door de huurder nagekeken en gereinigd moet worden
Ik woon hier nu 11 maanden
Alleen de gaskachel is al ruim 3 jaar niet onderhouden. De vorige bewoners hebben dit ook niet gedaan. Als ik bij de verhuurder aanklop om het onderhoudscertificaat op te vragen hoor ik niets meer. Er is een aangetekende brief verstuurd maar geen reactie
Dan over de plaatsbeschrijving de verhuurder betwist de mankementen op de plaatsbeschrijving en zegt dat ik de mankementen heb veroorzaakt bovendien zegt hij dat ik 15 dagen de tijd had om te reageren op de plaatsbeschrijving
Allereerst de plaatsbeschrijving is inorde want daar staat alles in vermeld ook het geen waar de woning voor is afgekeurd
Alleen de datum van ondertekening ligt in het verleden. Als datum van ondertekening staat er 15 maart 2017 maar toen zat ik nog niet in de woning, sterker nog toen woonde ik ergens anders en had ik op die datum nog nooit van de woonst gehoord
Ik mocht NIET bij de plaatsbeschrijving zijn omdat destijds de huurwaarborg nog niet voldaan was. En ook al had ik de eerste maand huur betaald ik mocht pas aan het einde van de maand het appartement betrekken dus ik heb eigenlijk 1 maand voor niets betaald. De verhuurder was ook niet bij de plaatsbeschrijving en heeft een Immo kantoor ingeschakeld. Hij heeft dit ondertekend en ik pas toen ik in het appartement mocht zijn dus
Wel is deze beide door ons ondertekent en het Immo kantoor heeft duidelijk alle mankementen en problemen ondertekent
De verhuurder had dus weldegelijk weet van alles af anders teken je niet
Bij intrek was er mij beloofd herstellingswerken uit te voeren dit staat op mail en ook het Immo kantoor heeft dit bevestigd alleen is het nooit gebeurd
Is de plaatsbeschrijving nog geldig
Ik betwist de plaatsbeschrijving niet het is enkel dat de verhuurder uit is om de schade te verhalen op mij maar die zat er al toen ik het appartement betrok
De verhuurder zou herstellingswerken uitvoeren het geen waar de woning voor is afgekeurd. De eerste week toen ik het appartement betrok is hier een technieker geweest. Hij zou terug komen maar het is nooit tot herstellingswerken gekomen
Na 5 aangetekende brieven verstuurd te hebben heb ik uiteindelijk de gemeente laten komen om een onderzoek uit te voeren en die gaven aan dat de woning nooit verhuurd had mogen worden
Wat kan ik doen, tot op heden word er niet gereageerd
Mvg
Lexi