En onze privacy???

Kelly_pl
Topic Starter

En onze privacy???

#1 , 21 aug 2009 00:38

Sinds gisterenavond hangen de borden op ons huurhuis "te huur".
Dat is ook normaal daar we de opzeg hebben gegeven vanaf 1juli.
Maar nu deze avond (om 23U30) zit ik rustig naar tv te kijken, en ineens begint mijn hond te blaffen en loopt snel naar de grote schuifdeur. Ik kijk naar de deur en wat zie ik? Een persoon de vond dat hij het recht had om de trap te beklimmen om vanop het terras even naar binnen te kijken.
Ik schrok mezelf bijna dood, wat iedereen wel zou hebben als je ineens buiten in het donker iemand vanop het terras naar binnen ziet gluren. :evil:
Volgens de buren was dit deze namiddag ook al het geval geweest (wij waren toen niet thuis).
Wat kunnen we hier aan doen?
Gordijnen kunnen we aan die schuifdeur niet hangen daar we van de huisbaas geen gaten mogen boren om een gordijnstang te bevestigen.
Ik hou van mijn privé, en ik vind het dan ook niet kunnen dat we hier nog langer dan een maand zouden moeten verdragen dat er telkens mensen komen binnen gluren wanneer het hen goed uitkomt. :evil:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 21 aug 2009 09:24

Je zou kunnen klacht indienen bij de politie, maar ik vrees dat dat niet veel zoden aan de dijk zal brengen. Ik zie verder niet in wie je hiervoor aansprakelijk zou kunnen stellen... die gluurders zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden.

wolf2

#3 , 21 aug 2009 09:55

Is er dan niets tussen de openbare weg en het begin van die trap?

Reclame

Vandebos

#4 , 21 aug 2009 17:01

Hou het eenvoudig en spontaan.

Hang naast het Te Huur bord een 2de bordje met de tekst:

"Binnengluren buiten de bezoekuren zal de politie in uw portefeuille doen turen!"

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 aug 2009 10:42

Betreden van privé eigendom bij nacht is zo wie zo strafbaar huisvredebreuk er hoeven geen verzwarende omstandigheden te zijn.
Dat impliceert dat het bij dag betreden van een terrein dat niet afgesloten is niet strafbaar is... in de wet staat hetzij valse sleutels - inklimming enz dus zijn die er niet bij strafbaar.

Trouwens - het bekijken van het pand is beperkt tot bepaalde dagen en uren daarbuiten kan wettelijk alleen met UW toestemming of tegen uw wil door officier gerechtelijke politie bij heterdaad of (mandaat) onderzoeksrechter.

Kelly_pl
Topic Starter

#6 , 26 aug 2009 12:57

Is er dan niets tussen de openbare weg en het begin van die trap?
De trap is gelegen achteraan de woning.
Dus ze moeten eerst langs de zijkant via de oprit naar de parking (van de bank) en vandaar kunnen ze de trap beklimmen naar het terras.

Kelly_pl
Topic Starter

#7 , 26 aug 2009 12:58

Hou het eenvoudig en spontaan.

Hang naast het Te Huur bord een 2de bordje met de tekst:

"Binnengluren buiten de bezoekuren zal de politie in uw portefeuille doen turen!"
Ik heb het bordje opgehangen. Nu maar hopen dat de kandidaat huurders en de nieuwsgierigen zich er iets van zullen aantrekken.

Terug naar “Huren”