Goedenavond iedereen,
wij hebben een probleem.
In mei 2007 hebben een huurcontract ondertekend van 3-6-9 voor een appartement. Op 1/7/2009 is een aangetekende brief toegekomen bij de verhuurder waarbij wij onze opzeg deden. Het zit zo dat wij een huis hebben gekocht en dat de registratie ervan heel snel moest lopen (2 maand). Ik heb hiervoor speciaal gebeld met de eigenaar en uitgelegd dat we door omstandigheden onze opzegtermijn niet volledig konden uitdoen. De verhuurder zei ons dat hij akkoord was dat we voortijdig zouden vertrekken. Dit is ondertussen gebeurd op 31/7/2009.
Nu is het zo dat de verhuurder bij ons nog de huur van augustus komt eisen, ook al hadden we een mondelinge overeenkomst! Ik weiger deze huur te betalen en ben gaan zoeken naar punten in ons voordeel. Alhoewel we het contract hebben ondertekend hebben we nooit iets gehoord over de registratie van het contract. Morgen ben ik dus van plan om te bellen naar het registratiekantoor om te vernemen of het daadwerkelijk is geregistreerd. Maar is het zo niet dat de verhuurder zowiezo een kopie van het geregistreerde document ons moet bezorgen? En wat als het contract niet is geregistreerd, heeft hij dan een poot om op te staan?
En wat als het toch is geregistreerd, wat kunnen wij dan doen? Wij handelden ter goede trouw omdat we nooit voor problemen hebben gezorgd en visa versa nooit hebben gehad met de eigenaar.
Bijkomend probleem is dat wij de huurwaarborgservice van fortis gebruiken en deze niet kunnen stopzetten zonder de handtekening van de verhuurder (eigenaar)
Dank u !