Opmerkingen bij plaatsbeschrijving op apart blad ?

digits
Topic Starter

Opmerkingen bij plaatsbeschrijving op apart blad ?

#1 , 25 aug 2009 11:26

Hallo iedereen,

ik had nog een vraagje ivm plaatsbeschrijving: de verhuurder vraagt mij een plaatsbeschrijving te ondertekenen. de plaatbeschrijving zegt in feite dat alles in orde is (wel gedetailleerd). Ik heb hier echter kleine maar toch belangrijke opmerkingen over. Ik moet die echter op een apart blad noteren, ondertekenen en terugsturen. De originele plaatbeschrijving wordt niet aangepast.

Mij lijkt het alsof de verhuurder dan later - bij eventuele problemen - gewoon kan zeggen dat hij het blad met opmerkingen niet ontvangen heeft. Klopt dat ? Of ben ik wat te wantrouwig ?

Alvast bedankt,
digits

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 aug 2009 13:21

Neem hem de wind uit de zeilen:

- Kruip achter je PC en maak zelf een nieuwe plaatsbeschrijving op.
- Deze splits je in 2 delen; in het eerste plaats de originele plaatsbeschrijving van de verhuurder, in het tweede de opmerkingen die je hebt.
- Zorg ervoor dat het tweede deel ongeveer in het midden van een pagina begint... ( hoeft niet uitgelegd te worden veronderstel ik?)
- Begin de plaatsbeschrijving met "Plaatsbeschrijving van het pand X gelegen te Y, bestaande uit Z pagina's.Deze plaatsbeschrijving bestaat uit de originele plaatsbeschrijving opgemaakt door de hr. A, eigenaar en aangevuld met opmerkingen door de hr B, huurder (zie deel II beginnende op Pagina C)."
- Vlak voor de zone op het einde waar getekend dient te worden plaats je de tekst "Plaatsbeschrijving en opmerkingen huurder opgemaakt in X exemplaren te ..... op ....."
- Verrijk indien mogelijk de opmerkingen met foto's waarop de gebreken zichtbaar zijn.

Deze plaatsbeschrijving verstuur je hem ondertekend en aangetekend. In je schrijven plaats je zeer duidelijk dat je begrip hebt voor zijn werk bij het maken van de plaatsbeschrijving en dat je om extra werk van zijn kant te vermijden zelf de moeite hebt gedaan om de integrale plaatsbeschrijving die hij reeds heeft gemaakt over te nemen en op het einde aan te vullen met jouw opmerkingen. Vermeld eveneens dat als hij een kopie wenst van de elektronische versie hij je hier steeds om kan verzoeken via je email adres...

Verstuur een exacte kopie van dit aangetekende schrijven eveneens naar jezelf. (Niet openen bij aankomst!!!) Op deze wijze heb je een onvervalsbaar gedateerd document dat indien nodig tijdens een geding dienaangaande door de vrederechter zelf ter verificatie geopend kan worden.

Hopelijk helpt dit verder?

digits
Topic Starter

#3 , 25 aug 2009 14:33

goed idee :)

maar wat gebeurt er dan met dingen die gewoonweg tegenstrijdig zijn ?

bijvoorbeeld:

op blz 2: muur is in perfecte staat <=> blz 6 (van mij dan): verf bladert af in linkerbovenhoek

Reclame

Vandebos

#4 , 25 aug 2009 16:44

Bij zijn beschrijving plaats je dan de befaamde Voetnoot * Die je onderaan verklaart met " * Zie opmerkingen huurder vanaf pagina ..."

Niet moeilijk maken; je respecteert de plaatsbeschrijving van de verhuurder en "verfijnt" deze met je eigen opmerkingen.

digits
Topic Starter

#5 , 25 aug 2009 17:41

Bij deze nogmaals bedankt :D

Terug naar “Huren”