Bij jaarafrekening "Tv en distributie"

larissa
Topic Starter
Berichten: 37

Re: Bij jaarafrekening "Tv en distributie"

#16 , 03 jul 2019 06:43

Als we de tv met de coaxkabel aansluiten in dat kastje tegen de muur gebeurt er niks. We krijgen geen enkel signaal op de tv. Vorig jaar wilden we zo de eerste week gewoon analoge tv kijken maar dat ging toen ook niet, er kwam geen signaal door. Ook als we nu die coax kabel insteken en we gaan op onze tv naar het kanaal voor gewone analoge tv, komt er niks door. Geen beeld en geen signaal.
Als er werkelijk tv en distributie zou betaald worden door de eigenaars, dan zou dat toch moeten werken als je de coax kabel in steekt? Dan zou je toch analoge tv moeten zien? Maar het werkt helemaal niet.

Het gebouw is van 1993. Ale bewoners hebben hun eigen electriciteits- en watermeter.

Ze rekenen het aan aan elke inwoner die hier woont. Eender welke provider die persoon heeft, zelfs moest het zijn als er mensen zijn die geen tv aansluiting hebben genomen, dan staat het nog op hun afrekening. Onze buurman heeft Telenet en bij hem staat hetzelfde bedrag op zijn jaarafrekening, ook al huurt hij nog maar sinds 6 maanden, iedereen moet elk die 159,22 euro betalen.

De buurman gaat in de voormiddag nog eens horen bij het immokantoor van onze huisbazen. Ze hebben hem al verschillende keren afgewimpeld en gingen het onderzoeken. Wordt zeker nog vervolgd.
Laatst gewijzigd door larissa op 03 jul 2019 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3190

#17 , 03 jul 2019 07:03

Misschien de aansluiting voor een antenne op het dak.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 03 jul 2019 12:20

Aangezien vraag van TS is of hij dat recht moet betalen of niet is er maar 1 oplossing, los van het technisch giswerk:
naar factuur vragen waaruit blijkt dat die kosten effectief bestaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

larissa
Topic Starter
Berichten: 37

#19 , 03 jul 2019 19:57

Ik heb het bij Telenet ook nagehoord, blijkbaar is er iets dat de huisbazen daar zijn aangegaan voor het hele gebouw. Misschien dat dat met een rijgnet ofzo te maken heeft. Maar ons kunnen ze geen verdere details geven omdat dat over het account van de huisbazen gaat. Ik heb gevraagd of het niet mogelijk is om ons daar van te verwijderen omdat wij dat toch niet gebruiken. Wij zijn bij Scarlet en daar heel tevreden van, wij hebben Telenet voor niks nodig en gebruiken het niet. Ik ben benieuwd wat ze daar op gaan antwoorden.

mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 04 jul 2019 08:41

Ik denk niet dat ze u daar zomaar kunnen vanaf halen. Het is een dienst die de verhuurder u aanbied. Als er een lift aanwezig is in het gebouw, en je woont op de eerste verdieping en bent nog lenig en soepel, en je gebruikt de lift nooit, zal je toch moeten betalen voor het onderhoud. Ze gaan die deur daarom op uw verdieping niet afschaffen en dichtmetselen.

bambipower
Berichten: 1034

#21 , 04 jul 2019 10:37

Normaal zou zo een kost wel in het huurcontract mogen vermeld staan, vind ik persoonlijk. Een lift kan je wel zien bij het aangaan van een huurcontract. Maar een signaal niet.

larissa
Topic Starter
Berichten: 37

#22 , 04 jul 2019 12:55

Een paar andere immokantoren hebben geantwoord op mijn vraag of ze al van zoiets gehoord hebben.

Die antwoorden dat dat blijkbaar iets typisch is voor de kust en Middelkerke. Het ene kantoor zegt dat het volgens hen compleet achterhaald is omdat de markt nu veel meer open ligt dan vroeger.
Maar dat het wel op zijn minst in het contract mag staan zeggen ze, bij hen staat het er wel in.

Dat is een Multi ATV-contract. Ik weet niet of ik hier een bijlage kan toevoegen, want ik heb zo 'n document online gekregen van Telenet, wat dat juist is.

De huisbazin heeft zelf geantwoord dat ze contact gaat opnemen met Telenet, ook omdat ik zeg dat wij helemaal niks zijn met de kabel doordat we Scarlet hebben. En omdat de coax gewoon niet werkt. Ik ben benieuwd wat daar van gaat komen.

Mathieu Rutten

#23 , 04 jul 2019 15:02

Beste,
Ik ben geen technieker maar bij mij is de TVbox van telenet aangesloten op de wandcontactdoos, dus coax, evenals mijn radio. De TVbox is dan aangesloten via een HDMI naar de TV.

:P :P :P

mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 04 jul 2019 16:37

k omdat ik zeg dat wij helemaal niks zijn met de kabel doordat we Scarlet hebben.
Hoe komt uw TV signaal dan binnen?
Indien je geen schotel hebt komt dat via kabel binnen.

larissa
Topic Starter
Berichten: 37

#25 , 04 jul 2019 16:50

Alles gaat via Scarlet, via de telefoonlijn (vdsl lijn ofzo) van Proximus. We hebben de coax kabel niet eens in steken want die werkt toch niet.

Terug naar “Huren”